hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توصیه‌های ضروری برای ضدعفونی کردن محیط خانه

توصیه‌های ضروری برای ضدعفونی کردن محیط خانه

این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی کردن محیط خانه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد شده که راهکار‌های مهم را ارائه می دهیم.
 همانطور که می‌دانید انواع میکروب‌ها به‌راحتی می‌توانند با محیط اطراف خود سازگار شوند، به همین دلیل سلامت افراد را به شدت تهدید می‌کنند.
این روز‌ها دغدغه افراد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است، یکی از دغدغه‌های مهم افراد نیز تمیز و ضدعفونی کردن سطوح مختلف خانه است که در اینجا برای از بین بردن آلودگی روی سطوح مختلف توصیه‌های مفیدی را به شما ارائه داده‌ایم.
از آنجا که این ویروس می‌تواند ۴۸ ساعت روی سطوح مختلف مانند سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی و ... زنده بماند، رعایت نکات بهداشتی و پاکسازی سطوح منزل در برابر کرونا امری ضروری است.

 استفاده از اسپند و عنبرنسا برای ضدعفونی کردن محیط خانه

اسپند به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان آنتی باکتریال و تصفیه کننده هوای محیط شناخته می‌شود، دود کردن اسپند و عنبرنسا باعث ضدعفونی کردن هوای خانه می‌شود.
لازم به ذکر است، هنوز به صورت علمی ثابت نشده که دود کردن اسپند وعنبرنسا که باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود، اما انجام این کار ضرری ندارد.

اولین اقدام لازم بعد ورود به خانه

در شرایط مثل الان که ویروس کرونا به شدت شیوع پیدا کرده است، بعد از مراجعه به خانه اولین اقدامی که لازم است انجام شود ضدعفونی کردن وسایلی است که با خود به همراه داریم.
مواد غذایی که از سوپرمارکت و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری می‌کنید در معرض آلودگی و میکروب قرار دارد، بعد از خرید بسته‌های موادغذایی مثل ماکارونی، بطری شیر، رب گوجه و … را با یک دستمال آغشته به مواد ضدعفونی، تمیز کنید و بعد در یخچال و کابینت قرار دهید.
میوه و سبزیجات را نیز قبل از قرار دادن در یخچال شسته و ضدعفونی کنید، زیرا محیط سرد و تاریک یخچال و فریزر محل خوبی برای ماندگاری ویروس کرونا است.

ترکیبات ضدعفونی کننده پیشنهادی

برای ضدعفونی کردن سطوح می‌توانید از این ترکیبات استفاده کنید، یک فنجان وایتکس را در با ۵ فنجان آب مخلوط کنید، محلول را روی سطح اسپری کنید و با یک دستمال تمیز فقط به صورت رفت روی سطح بکشید و سطح را ضد عفونی کنید.
دقت کنید اصلا نباید به صورت رفت و برگشت بکشید. دستمال را بعد از استفاده در هر سطح با همین محلول بشویید و برای سطوح دیگر استفاده کنید، رطوبتی که از محلول ضدعفونی روی سطح باقی می‌ماند را با دستمال خشک نکنید، اجازه دهید خود به خود خشک شود.

محلول‌های ضدعفونی کننده با آب گرم یا سرد ترکیب شوند؟

دقت کنید که محلول حتما باید با آب سرد درست شود و نه آب گرم، آب گرم خاصیت گندزدایی و ضدعفونی محلول را از بین می‌برد.
حمام و سرویس بهداشتی باید مرتب ضدعفونی شوند، روشویی دستشویی، توالت فرنگی در تماس مستقیم با افراد هستند، بنابراین باید تمیز و ضدعفونی شوند.
برای ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید از شوینده‌های مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید. تمیز و ضد عفونی کردن دیوار و کاشی‌ها، کف و سردوش فراموش نشود.

ضدعفونی کردن درب‌های ورودی فراموش نشود

دستگیره درب خانه را حتما تمیز کنید، دستگیره درب ورودی یکی دیگر از مرکز‌های اصلی ویروس کرونا در محیط منزل است.

ضرورت ضدعفونی کردن آشپزخانه

آشپزخانه یکی دیگر از مکان‌هایی است که ممکن است ویروس کرونا در آن گسترش یابد. هر سطحی که در حین پخت غذا لمس می‌شود، می‌تواند ویروس را منتقل کند؛ بنابراین حتماً همه وسایل آشپزخانه (ظروف، قاشق و چنگال، لیوان و موارد دیگر) و میز ناهارخوری را باید به طور مرتب با مواد ضدعفونی کننده تمیز کرد.

سطل زباله‌ها محله تجمع ویروس کرونا

سطل زباله را مرتب خالی کنید و سطل را نیز ضدعفونی کنید، سعی کنید با لباس‌های بیرون روی تخت و یا مبل نشینید، برای ضدعفونی کردن خانه از مواد شوینده آنتی باکتریال استفاده کنید.
شستشوی ملحفه ها، روتختی و روبالشی‌ها را فراموش نکنید، زیرا این مکان‌ها بهترین محل برای زندگی ویروس‌هاست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد