hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استرس ناشی از کرونا ویروس آسیب زاست/ مردم امید داشته باشند

استرس ناشی از کرونا ویروس آسیب زاست/ مردم امید داشته باشند

یک روانشناس گفت: استرس‌های بی مورد برخی از مردم در خصوص کرونا ویروس به سلامت جسمانی و روانی فرد آسیب می‌رساند.
عطا اسلامی، مشاور و روانشناس، با اشاره به استرس‌های برخی از مردم در رده‌های سنی مختلف ناشی از ترس مبتلا شدن به کرونا ویروس گفت: در روز‌های اخیر نگرانی در خصوص ویروس کرونا به اوج خود رسیده و در بسیاری از موارد به واسطه ناآگاهی و آشفتگی وضعیت موجود اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع در سطح جامعه به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی کردند.
او افزود: افراد باید به این آگاهی برسند که بخشی از استرس و اضطراب آن‌ها در این روز‌ها طبیعی و به اقتضای شرایط موجود و اهمیت موضوع قابل توجیه است و می‌تواند منجر به اقدامات پیشگیرانه و درمان‌های اثربخش شود.
اسلامی تصریح کرد:پردازش بی رویه به اخبار و اطلاعات ضد و نقیض و توجه به اظهار نظر‌های غیر دقیق می‌تواند به افزایش استرس بیمارگونه و کاهش قدرت دفاعی بدن و ایجاد ضعف و اختلال در عملکرد فردی خانوادگی اجتماعی و شغلی منتهی شود.
این روانشناس اظهار داشت: از این رو به تمام افراد توصیه می‌شود که با اجتناب از فاجعه پنداری و ایجاد ترس و دلهره بیش از حد در یکدیگر باعث پدیدآیی علائم بیمار گونه و ترویج و وحشت عمومی ناامیدی همه‌جانبه خصوصا در بین کودکان و افراد کهنسال نشوند.
عطا اسلامی با تاکید بر حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی افراد و توجه به متخخصان علوم پزشکی گفت: با جایگزینی راهکار‌های سازگارانه در جهت کاهش اضطراب و استرس خود و دیگران و رعایت توصیه‌های بهداشتی بهینه عمل کنند و حتی در صورت مشاهده علائم بیماری بدون وحشت از مراجعه مداوم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.
او تصریح کرد: شهروندان با تقویت روحیه امیدبخشی و ایمن‌سازی روانی از افکار و نگرش‌های منفی دوری کنند و با تمرین تکنیک‌های کنترل استرس مثل تمرینات تنفسی، مدیتیشن، ریلکسیشن و ورزش و تغذیه مناسب سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کند.
اسلامی در پایان یادآور شد: این وضعیت پایدار نخواهد بود و به زودی شاهد بازگشت سلامت جسمانی و روانی در سطح جامعه خواهیم بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد