hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > احتمال بروز مجدد "کرونا" در بهبودیافتگان این بیماری چقدر است؟

احتمال بروز مجدد "کرونا" در بهبودیافتگان این بیماری چقدر است؟

فوق تخصص بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری ابتلای مجدد فرد مبتلا به کروناویروس جدید پس از دوره بهبودی را نادر دانست و گفت: این امر بسیار غیرشایع است؛ چراکه بدن فرد مبتلا به عفونت کرونا، آنتی بادی می‌سازد، لذا اگر مجددا آلوده شود، بدن نسبت به آن مقاوم است.

دکتر عاطفه عابدینی، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال بروز مجدد کروناویروس در فرد بهبود یافته از این بیماری وجود دارد؟، تصریح کرد: این امر بسیار نادر و غیر شایع است، ولی در شرایط اپیدمیک برخی کشورها اتفاق افتاده، با این حال بدن فرد مبتلا به عفونت کرونا آنتی بادی می سازد، لذا اگر مجددا آلوده شود بدن نسبت به آن مقاوم است.
چرایی مرگ‌ومیر در جوانان
این فوق تخصص بیماری‌های ریوی در رابطه با گزارش وقوع مرگ و میر در بیماران جوانان مبتلا به کروناویروس، عنوان کرد: کروناویروس جدید بیماری بالغین است؛ ولی این مساله به معنای وقوع مرگ صد در صدی در سالمندان مبتلا و یا عدم مرگ و میر در جوانان نیست. به عبارت دیگر شاخص "سن" یک نوع نقص ایمنی محسوب می شود و بنابراین سالمندان جزو گروه های در معرض خطر قرار دارند. همچنین این عفونت می تواند در افراد دارای بیماری زمینه ای و یا نقص ایمنی نیز منجر به فوت شود و این مساله به سن فرد مبتلا ارتباطی ندارد.
از چه داروهایی در درمان کرونا استفاده می‌شود؟
وی با بیان اینکه طی مدت کوتاه شروع این اپیدمی در کشور، پروتکل درمانی آن مشخص شده است، گفت: داروهای ضدویروسی به سرعت برای مبتلایان به کرونا ویروس شدید آغاز می‌شود و خوشبختانه در طی همین چند روز دقیقا می‌دانیم که از چه داروهای ضد ویروسی برای دفع سریع ویروس و کمک به بازیابی سیستم ایمنی افراد استفاده کنیم. البته درمان قطعی نبوده ولی کمک کننده است.
عابدینی در بخش دیگر این گفت و گو با بیان اینکه بر اساس محاسبات اپیدمیولوژیک وزارتخانه، آمار پیش بینی شده برای مبتلایان بالاست، عنوان کرد: دلیل این مساله قدرت سرایت بالای این ویروس و باقی ماندن آن روی سطوح تا حدود ۹ روز است. به عبارت دیگر اگر بهداشت عمومی را رعایت نکرده و مکان‌های عمومی را ضدعفونی نکنیم، نمی‌توانیم چرخه انتقال را بشکنیم.
قطع چرخه انتقال تنها راه نجات از شرایط اپیدمیک
وی تنها راه نجات از شرایط اپیدمیک را قطع چرخه انتقال دانست و گفت: رعایت اصول بهداشت، پیشگیری، شست و شوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن مکان‌ها کمک زیادی برای قطع چرخه انتقال محسوب می‌شود.


 بیشتر بخوانید: 

خطر مرگ مبتلایان به ویروس کرونا برای چه‌ گروه سنی بیشتر است؟
ویروس کرونا؛ افراد بهبودیافته دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند؟
تفاوت اصلی کرونا با آنفلوآنزا
ویروس‌های "سارس" و "مرس" را بشناسید

عابدینی با بیان اینکه واقعیت این است که تعداد زیادی مبتلا خواهند شد، ادامه داد: ولی خیلی‌ها حتی متوجه  ابتلا نمی‌شوند و با یک تب و سرماخوردگی ساده از آن گذر می‌کنند و اینگونه نیست که همه مبتلایان به وضعیت حاد و شدید کرونا یعنی تنگی نفس شدید و یا درگیری قلب و کلیه دچار شوند.
بر ویروس کرونا غلبه می‌کنیم
وی با تاکید بر اینکه کشور مطمئنا بر ویروس کرونا غلبه می‌کند، خطاب به مردم خاطرنشان کرد: مردم به شایعات عجیب و غریب توجه نکنند و استرس و اضطراب نداشته باشند. اگر مردم این هیجان و ترس را در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری صرف کرده و تنها در مواقع ضروری از منزل خارج شوند، ظرف تنها دو هفته می‌توان چرخه انتقال را شکسته و از این بحران خارج شد.
این فوق تخصص ریه بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا بستری در این بیمارستان، شرایط مساعدی داشته و در حال ترخیص هستند، اظهار کرد: واقعیت این است که عفونت کرونایی یک بیماری ویروسی ساده بوده و خطر آن از آنفلوانزای H۱N۱  بسیار کمتر است؛ بنابراین همانگونه که شرایط حاد اپیدمی انفلوانزا را پشت سر گذاشتیم، با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه، می‌توانیم از این شرایط هم گذر کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد