hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معجزه سبزیجات در مقابله با کرونا

معجزه سبزیجات در مقابله با کرونا

پیشگیری و مقابله با کرونا فقط محدود به استفاده از ماسک، دستکش و رعایت نظافت نیست بلکه تغذیه خوب نیز می‌تواند به مبارزه با این بیماری کمک کند.
این روز‌ها مرتب ‎می شنویم که باید سیستم ایمنی بدن‎مان را تقویت کنیم. سیستم ایمنی نباید خودش از عهده خودش بربیاید؟ همه کار‌ها را باید انجام بدهیم؟ سیستم ایمنی، کار دفاع از بدن را دربرابر میکروب‏ ها، باکتری‎ها و عفونت‏‌ها انجام می‎دهد؛ اتفاقا کارش را خیلی هم خوب بلد است، ولی ما هم به نوبه خودمان باید کمک کنیم کارش را بهتر انجام بدهد. چطوری؟ خوردنی‎هایی وجود دارند که این روز‌ها بهتر است فراموش‎شان نکنیم؛ مثلا کلم بروکلی که حقیقتا در حقش اجحاف شده‎است  این سبزی ، منبع خوبی برای ویتامین C است.

فلفل دلمه‎ای هم ویتامین C دارد و خام و آب‎پز و بخارپز و خلاصه همه‎جوره‎اش مفید است. قارچ، شاید به ریخت و جثه‎اش نیاید، ولی در پیشگیری و حتی کمک به بهبود بعضی بیماری‎ها تأثیر دارد. خب این‎ها شما را یاد چیز خاصی نمی‎اندازند؟ مجموع‏‎شان به‎‏علاوه چندتا سبزی تازه و تمیز دیگر، می‎شود یک سالاد خوشمزه سالم که می‎تواند جایگزین خوبی برای سیب‎زمینی سرخ‎کرده باشد. خب راستش هیچ‎چیز جای سیب‎زمینی را نمی‎گیرد، ولی اگر قرار است دستی برسانیم و سیستم ایمنی‎مان را یک تکان اساسی بدهیم، بهتر است سبزی‎ها را وارد رژیم غذایی‎مان کنیم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد