hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تالارهای عروسی اصفهان تعطیل شد/ روش تهیه محلول ضدعفونی خانگی

تالارهای عروسی اصفهان تعطیل شد/ روش تهیه محلول ضدعفونی خانگی

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: تا زمانی که وضعیت انتشار ویروس و بیماری کووید ۱۹ مشخص شود و وضعیت به حالت عادی برگردد، تمام عروسی‌ها در اصفهان کنسل و برگزاری عروسی ممنوع خواهد بود.

سید مهدی میرجهانیان با بیان اینکه به طور رسمی نامه‌ای به اتحادیه تالارداران از طرف معاونت بهداشت مبنی بر تعطیل کردن تالارها زده شده است، اظهار کرد: تا زمانی که وضعیت انتشار ویروس و بیماری کووید ۱۹ مشخص شود و وضعیت به حالت عادی برگردد، تمام عروسی‌ها در اصفهان کنسل و ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: تمام دستورالعمل‌های لازم برای رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن به اصناف، اتحادیه‌های مرتبط و حتی پایانه‌های مسافربری برای کنترل ویروس کرونا جدید داده شده است و پیگیری‌های لازم برای تمام موارد در حال انجام است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با تاکید اینکه کنترل ورود و خروج مسافران بر عهده معاونت بهداشتی نیست، تصریح کرد: گندزدایی و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه داخل و حتی خارج شهر را سازمان پایانه‌ها، اداره راه و شهرسازی و معاونت بهداشتی انجام شده و می‌شود.

وی توضیح داد: تمام پسماندهای عفونی در تمام مراکز درمانی مانند قبل با اتوکلاو بی‌خبرسازی می‌شود، در بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی به شدت موارد لازم رعایت می‌شود.

میر جهانیان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ مکاتبه درارتباط با ارگان‌های متفاوت انجام شده است، خاطرنشان کرد: به تمام ارگان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارند و یا شرایط ویژه‌ای دارند و باید به کار خود ادامه دهند، اقدامات لازم برای انجام گندزدایی و ضدعفونی کردن محیط، وسایل و … انجام شده است.

استفاده از الکل صنعتی در تولید محلول ضدعفونی خانگی ممنوع

وی با اشاره به اینکه برای ساخت محلول ضدعفونی کننده نباید از الکل صنعتی استفاده شود، چرا که سمی است، افزود: برای ساختن محلول ضدعفونی کننده در خانه لازم است تا دو قسمت الکل طبی (الکل ۹۶ درصد) را با یک قسمت آب مخلوط کنیم و الکل ۷۰ درصد که برای ضدعفونی کردن سطوح و وسایل، دست‌ها و … بسیار مناسب است، را ساخت، در صورت استفاده زیاد از محلول ضدعفونی کننده ممکن است پوست دست‌ها خشک شود که می‌توان با اضافه کردن کمی گلیسیرین به محلول این مشکل را حل کرد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان اضافه کرد: برای ساختن گندزدا نیز باید وایتکس را با نسبت دو تا از درب خود وایتکس در یک لیتر آب بریزیم و براز گندزدایی محیط، دستگیره‌های در و … استفاده کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد