hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| تصویب بسته‌ پیشنهادی شهردار برای رونق‌ِ ساخت‌و‌ساز

کرمان| تصویب بسته‌ پیشنهادی شهردار برای رونق‌ِ ساخت‌و‌ساز

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با پیشنهاد شهردار کرمان مبنی بر تعدیل محاسبه‌ی عوارض صدور پروانه‌ ساختمان به‌صورت پلکانی موافقت شد. 

شهردار کرمان در این نشست گفت: اِعمال بسته‌ پیشنهادی شهرداری کرمان در رابطه با عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان، علاوه بر تعدیل افزایش نرخ عوارض، موجب تشویق شهروندان به ساخت‌و‌ساز می‌شود. سید مهران عالم‌زاده با بیان این‌که شهرداری باید عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان را بر اساس دفترچه‌ی ارزش معاملات که از سوی اداره کل دارایی ابلاغ می‌شود، محاسبه کند، گفت: دولت هرساله برای تعدیل نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان، ضرایبی را اعمال می‌کند که این ضرایب در سال 95، 100 درصد، در سال 96، 85 درصد و امسال، 45 درصد است.

او با اشاره به عدم اعمال ارزش معاملاتی ابلاغ‌شده در سال‌های گذشته گفت: در صورت اجرای قانون و اعمال ضریب 45 درصد در سال جاری، نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان افزایش زیادی پیدا می‌کند؛ بنابراین، بسته‌ی پیشنهادی برای تعدیل نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان، به شورا ارائه‌شده که به‌صورت پلکانی است و در ماه‌های مختلف فرق می‌کند.

شهردار کرمان افزود: به دلیل این‌که نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان کاهش پیدا کند و از سوی دیگر شهروندان نیز به ساخت‌و‌ساز تشویق شوند و زودتر به شهرداری مراجعه کنند، افزایش نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان به‌صورت پلکانی پیشنهاد داده‌شده است. عالم‌زاده ادامه داد: هم‌چنین جرائم کمیسیون ماده 100 نیز مشمول تخفیف و تعدیل قرار خواهد گرفت. وی در خصوص بسته‌ی پیشنهادی شهرداری بیان کرد: بر اساس این بسته‌ی تشویقی، ضریب 45 درصد مربوط به امسال، در تیرماه 75 درصد تعدیل می‌شود و تا اسفندماه به 55 درصد می‌رسد. شهردار کرمان با بیان این‌که نرخ ارزش معاملاتی تاکنون اعمال نشده؛ بنابراین، قیمت‌ها پایین و ناعادلانه است، گفت: همچنان که خدمات مهندسی، درصدی از ارزش ساخت‌و‌ساز است، عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان هم باید درصدی از ارزش ملک و ارزش ساخت‌و‌ساز باشد. عالم‌زاده ضمن تشکر از برگزاری جلسات متعدد توسط کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا برای بررسی بسته‌ پیشنهادی شهرداری کرمان گفت: این موضوع در نشستی با حضور معاون امور عمرانی استاندار و فرماندار کرمان نیز مطرح شد و مورد موافقت مدیران استان قرار گرفت. او در خصوص چرایی پلکانی بودن این پیشنهاد نیز گفت: مدیریت شهری باید به ساخت‌و‌ساز نظم بدهد؛ ضمن این‌که خوش‌حسابی در پرداخت عوارض نیز برای ما اهمیت دارد؛ بنابراین، افرادی که پرداخت عوارض را به پایان سال موکول نمی‌کنند، باید از مشوق‌های بیشتری برخوردار شوند. شهردار کرمان به فرار سرمایه از حوزه‌ی مسکن و رفتن به سمت حوزه‌های ارز و سکه نیز اشاره کرد و گفت: با اعمال این بسته‌ی پیشنهادی، افرادی که زودتر برای دریافت پروانه ساختمان مراجعه می‌کنند، می‌دانند که مراجعه‌ سریع‌تر آن‌ها نسبت به ماه‌های پایان سال، سودآور است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد