hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای کاهش اضطراب ناشی از کرونا چه باید کرد؟

برای کاهش اضطراب ناشی از کرونا چه باید کرد؟

رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اضطراب ناشی از کرونا ایمنی بدن را در مقابله با این بیماری کاهش می‌دهد.
دکتر لادن محمد زاده رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین  ، تاکید کرد: این روز‌ها آنچه که بیش از همه مردم را رنج می‌دهد استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا ست؛ که این اضطراب باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله و پیشگیری از این بیماری می‌شود.
محمدزاده افزود: معمولا اضطراب در برابر مسائل جدید و تهید آمیز طبیعی است، اما اگر این اضطراب‌ها طولانی شود وفرد دچار رنج روانی شود باید راکار‌هایی را برای آن‌ها ارائه داد.
رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: یکی از دلایل افزایش این استرس‌ها چک کردن اخبار در فضای مجازی است بدون اینکه افراد از صحت و سقم آن مطمئن باشند.
او اضافه کرد: یکی از مهمترین کار‌هایی که می‌توان انجام داد این است که به اخبار مورد تایید وزارت بهداشت توجه کنیم و اگر سوالی درباره ویروس کرونا داشتیم از شماره ۴۰۳۰  این اطلاعات را به دست بیاوریم.
مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کسانی که دچار اضطراب هستند باید برای خود قانون بگذارند که به طور مثال روزی دوبار این اخبار رو چک نکنند.
محمد زاده افزود: با توجه به اینکه افراد به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا ناگزیر به ماندن در منزل به مدت طولانی هستند، می‌توانند خود را با فعالیت‌های لذت بخش از جمله دیدن فیلم و خواند کتاب سرگرم کنند.
او درباره کودکان هم گفت: باید اطلاعاتی که به آنان داده می‌شود متناسب با سنشان باشد و موارد بهداشتی را از طریق کتاب و داستان به ان‌ها آموزش داد.
مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین تاکید کرد که از صحبت‌های مرگ و میر که حتی درست بودن ان‌ها هم مشخص نیست جلوی کودکان خودداری شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد