hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۱۰ روش طبیعی برای درمان زخم‌های بدن

۱۰ روش طبیعی برای درمان زخم‌های بدن

در گزارش زیر ۱۰ درمان خانگی و طبیعی برای زخم‌های بدن به شما معرفی خواهیم کرد.
هیچ کسی برای یک خراش یا زخم پیش دکتر نمی‌رود. اما اگر جایی از بدن تان زخم شود باید هر چه زودتر به آن رسیدگی کنید تا عفونت نکند و دیگر دردی هم نداشته باشید. خوشبختانه برای این کار نه لازم است تکنیک‌های پیچیده‌ای بلد باشید و نه احتیاجی به وسایل و تجهیزات مخصوص دارید. با همان چیز‌هایی که در خانه‌ی خود دارید هم می‌توانید رسیدگی فوری و درمان مؤثری برای زخم‌های خود داشته باشید.
در ادامه ۱۰ درمان خانگی و طبیعی برای زخم‌های بدن به شما معرفی خواهیم کرد.
۱- آلوئه ورا برای درمان بریدگی‌ها
آلوئه ورا به لطف خواص ضد التهابی اش برای تسکین زخم‌های باز بسیار مؤثر است. این گیاه به تسکین آفتاب سوختگی هم کمک می‌کند.
روش استفاده: اگر در خانه‌ی خود آلوئه ورا دارید، کافی است برگ آن را ببرید، قسمت‌های تیغ دارش را جدا کنید و ژل درونش را با فشار بیرون آورید. این ژل را روی زخم باز خود بمالید. ژل آلوئه ورا را داروخانه هم می‌توانید تهیه کنید.
۲- برای شستشوی زخم، به جای هیدروژن پراکسید از محلول نمکی استفاده کنید
اولین کاری که بعد از بریده شدن پوست باید انجام دهید شستن کامل آن است. از قدیم این تصور وجود دارد که بهترین چیز برای این کار هیدروژن پراکسید است، اما این ماده می‌تواند به پوست صدمه بزند و باکتری‌ها را هم ۱۰۰ درصد از بین نمی‌برد. محلول نمکی، اما کاملاً بی ضرر است و بهترین ماده برای این کار محسوب می‌شود.
روش استفاده: نصف قاشق غذاخوری نمک را در ۸ اونس (حدود ۲۲۶ گرم) آب جوشیده حل کنید. بعد از آنکه خنک شد، آن را با یک گاز استریل به آرامی روی زخم بمالید.
۳- عسل برای درمان زخم‌های باز
عسل تأثیر زیادی در از بین بردن باکتری‌ها و کمک به ترمیم سریع‌تر زخم‌ها دارد. تحقیقات نشان داده عسل فعالیت دستگاه ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، مسأله‌ای که به روند بهبودی سرعت می‌دهد و التهاب پوست را کنترل می‌کند.
روش استفاده: لایه‌ی نازکی از عسل را روی زخم بمالید و آن را با یک بانداژ تمیز بپوشانید.
۴- یخ برای درمان سوختگی‌ها
اگر زبان یا هر قسمت دیگری از بدن تان سوخته باشد، بهترین راه استفاده از یخ است. یخ فوراً به توقف ورم کمک می‌کند و درد را تسکین می‌دهد.
روش استفاده: برای درمان سریع سوختگی می‌توانید یک قالب یخ را روی زبان یا هر قسمت دیگری از بدن که دچار سوختگی شده، چند دقیقه‌ای قرار دهید. برای جلوگیری از یخ سوختگی، می‌توانید یخ را ابتدا درون یک حوله یا پارچه بپیچید و سپس آن را روی پوست بگذارید.
۵- کیسه یخ برای درمان کبودی
استفاده از قالب یخ یا کمپرس سرد گرچه می‌تواند به درمان سوختگی کمک کند، اما از کیسه‌ی یخ برای درمان کبودی و رگ به رگ شدن استفاده می‌شود. با استفاده از کیسه‌ی یخ می‌توانید عضلات را آرام کنید، جلوی خونریزی داخل بافت‌ها را بگیرید (یعنی همان اتفاقی که هنگام کبود شدن می‌افتد) و درد را کمتر کنید.
روش استفاده: شما نباید کیسه‌ی یخ را مستقیم روی پوست تان بگذارید. پلاستیک برای محافظت از پوست شما در برابر یخ سوختگی کافی نیست، به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از گذاشتن کیسه‌ی یخ روی پوست، یک پارچه یا حوله بین ناحیه‌ی آسیب دیده و کیسه یخ قرار دهید. کیسه‌ی یخ را بعد از حداکثر ۱۰ دقیقه بردارید.
۶- سرکه سیب برای جلوگیری از گسترش باکتری‌ها
یک روش بسیار خوب دیگر برای از بین بردن عفونت، استفاده از سرکه سیب است. اگر هنوز از مؤثر بودن این ماده مطمئن نیستید خوب است بدانید که حتی تحقیقات نشان داده سرکه سیب می‌تواند باکتری ای. کولای را از بین ببرد که یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری زا در انسان است.
روش استفاده: قبل از آنکه سرکه سیب را به پوست خود بمالید باید آن را با آب رقیق کنید. بعد از آن، تکه‌ای گاز استریل را به سرکه‌ی رقیق شده آغشته کنید و گاز را به مدت ۳۰ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب دیده قرار دهید.
۷- عصاره‌های درخت چای و نعنا فلفلی برای تسکین درد
هر دو عصاره به رفع التهاب و درد کمک می‌کنند. آن‌ها مثل یک ماده‌ی ضدعفونی کننده عمل می‌کنند و جلوی گسترش بیشتر عفونت را می‌گیرند.
روش استفاده: عصاره‌های درخت چای و نعنا فلفلی گرچه خواص مشابهی دارند، اما روش استفاده از آن‌ها متفاوت است. عصاره درخت چای را می‌توانید مستقیم روی زخم بمالید و یک چسب زخم روی آن بزنید. اما عصاره نعنا فلفلی را نباید مسقیم روی زخم باز بمالید، چون این ریسک وجود دارد که زخم را تحریک کند. مالیدن چند قطره از این عصاره در اطراف زخم هم برای تسکین درد آن کفایت می‌کند.
۸- جوش شیرین برای درمان جای نیش حشرات
نیش حشرات گاهی می‌تواند به همان اندازه‌ی یک بریدگی دردناک باشد. اگر پشه یا زنبوری نیش تان زد، استفاده از جوش شیرین روش بسیار خوبی است برای کاهش قرمزی، ورم و ناراحتی کلی ناشی از نیش.
روش استفاده: جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر از آن به دست آید. خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب دیده قرار دهید. دیگر خبری از آن خارش‌های آزاردهنده‌ی فصل تابستان نخواهد بود!
۹- سیر برای بند آوردن خونریزی
سیر در مبارزه با زخم‌های باز یک سرباز تمام عیار است. این ماده به توقف خونریزی، رفع درد و ترمیم زودتر زخم کمک می‌کند.
روش استفاده: سیر را به صورت خمیر درآورید تا نهایت استفاده را از خواص آن ببرید. این خمیر را مستقیماً روی زخم قرار دهید و آن را با بانداژ بپوشانید. خمیر و بانداژ باید ۲ روز روی زخم بمانند.
۱۰- بابونه برای درمان تاول
اگر کفش پاهایتان را زده باشد، بابونه مسکن بسیار خوبی برای پا‌های درد کشیده‌ی شما خواهد بود. این گیاه یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی هم هست و به درمان سریع‌تر تاول کمک می‌کند.
روش استفاده: گل بابونه یا چای کیسه‌ای اش را به مدت ۱۵ دقیقه درون یک فنجان آب گرم قرار دهید، سپس مایع درون فنجان را به تاول بمالید یا چای کیسه‌ای را روی آن قرار دهید و آن قسمت را با گاز استریل بپوشانید. گاز باید یک شب روی تاول بماند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد