hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مردم به جای توجه به شایعات فضای مجازی، بهداشت را رعایت کنند

مردم به جای توجه به شایعات فضای مجازی، بهداشت را رعایت کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم به جای توجه به شایعات غیرواقعی در فضای مجازی و نگرانی، بهتر است با رعایت بهداشت فردی به مبارزه با ویروس کرونا بروند.

پیمان نامدار در خصوص شایعه ابتلای افرادی در قزوین به ویروس کرونا اظهار داشت: متأسفانه در شرایطی که جامعه در التهاب شیوع ویروس کرونا قرار دارد برخی افراد با بداخلاقی به جای کمک به آرامش مردم با انتشار خبرهای غیرواقعی و کذب فضای التهاب را دامن می‌زنند که به نظر می‌رسد باید دستگاه قضائی در این زمینه با جدیت ورود کند و اجازه ندهد نگرانی مردم بیشتر شود.
نامدار تصریح کرد: باید بپذیریم ویروس کرونا وارد کشور شده و هیچکس از آن در امان نیست و اگر کسی به آن مبتلا شود نباید نگران شویم بلکه باید هم پیشگیری و هم درمان را جدی بگیریم لذا از شهروندان انتظار داریم باور کنند که بهترین راه مقابله با آن فقط رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و حفظ آرامش و خونسردی است.

وی گفت: در استان قزوین همه مدارس و دانشگاه‌ها و همایش‌های عمومی و بسیاری از برنامه‌های دینی و هنری با این هدف تعطیل شده که خانواده‌ها به جای تردد در خیابان‌ها و مراکز پرجمعیت در منزل حضور پیدا کنند تا میزان ابتلاء به حداقل برسد.
نامدار یادآور شد: متأسفانه با تعطیلی مدارس شاهد ترافیک سنگین در شهر و شلوغی بازارها هستیم که این امر نگران کننده است و نشان می‌دهد مردم هنوز هشدارهای بهداشتی را جدی نگرفته‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در این شرایط شاهد برخی اخبار نگران کننده و غیر واقعی در فضای مجازی هستیم که جو روانی استان را نا آرام می‌کند که باید دستگاه قضائی در این زمینه ورود کند.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر نسبت به گرفتن تست کرونا از افراد مشکوک نسبت به کنترل اوضاع اقدام می‌کند که اخیراً ۱۴ مورد مشکوک برای آزمایش به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که جواب آن بزودی اعلام می‌شود.

نامدار افزود: اینکه اخیراً در فضای مجازی شایع شده که یکی از داوطلبان انتخابات مجلس هم به این بیماری دچار شده از شهروندان درخواست می‌کنیم به این مسائل توجه نکنند زیرا ما هر گونه خبری که صحت داشته و لازم است مردم بدانند و مراقبت خود را بیشتر کنند از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی اعلام می‌کنیم و اگر افرادی به بیمای دچار شدند تحت قرنطینه و درمان قرار می‌گیرند و اینکه بخواهند با انتشار برخی اسامی که شاید زیاد شاخص هم نیستند التهاب را بیشتر کنند منطقی نیست و فقط نگرانی مردم را افزایش خواهد داد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: مردم باید مراقبت‌های بهداشتی و رعایت نکات اعلام شده را جدی بگیرند و از مسافرت به شهرهای شمالی خودداری کنند و با شستشوی دست خود به صورت مرتب با آب و صابون نسبت به پیشگیری از ابتلاء به این ویروس اقدام کنند.
وی در خصوص استفاده از ماسک هم گفت: توصیه می‌شود فقط کسانی که بیماری تنفسی و عفونی دارند از ماسک استفاده کنند و افراد عادی با رعایت بهداشت فردی و دوری از مجامع عمومی و تماس نداشتن با افراد به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد