hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان بهبود یافتند

۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۱۷ نفر در استان گیلان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این بین ۱۲ نفر با دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مناسب بهبودی خود را به‌دست آوردند.
ارسلان سالاری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران به جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 17 نفر در استان گیلان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این بین 12 نفر با دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مناسب بهبودی خود را به‌دست آوردند و 2 نفر نیز بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان به تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: از بین مبتلایان به کرونا ویروس در استان گیلان تاکنون 3 نفر جان خود را از دست دادند.
سالاری از تغییر این آمار در روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: از آنجایی که آزمایش تست کرونا در گیلان انجام نمی‌شود و باید نمونه‌ها را به تهران ارسال کنیم و مشخص شدن نتیجه آزمایشات نیز فرآیندی زمان‌بر بوده و تا 72 ساعت به‌طول می‌انجامد لذا احتمال تغییر آمار مذکور در روزهای آتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تأمین وسایل بهداشتی اعم از ماسک و دستکش در گیلان با کمبود روبه‌رو هستیم تصریح کرد: وزارت بهداشت تمهیدات لازم برای جبران کمبودها را اندیشیده و قرار است که از فردا اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تأمین شود و در اختیار آنها قرار گیرد.
سالاری با تأکید بر اینکه نیازی نیست همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند عنوان کرد: استفاده از ماسک تنها زمانی ضرورت دارد که افراد علائم سرماخوردگی داشته باشد یا در زندگی روزمره خود با افراد دارای علائم مشکوک در ارتباط باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به مسافرت برخی به این استان در شرایط فعلی اظهار داشت: استان گیلان در حال حاضر در شرایط ویژه قرار دارد و از مردم سراسر کشور درخواست می‌کنم که از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند تا از این وضعیت به سلامت عبور کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد