hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > با مشاهده علایم آنفلوآنزا اول به بیمارستان مراجعه نکنید

با مشاهده علایم آنفلوآنزا اول به بیمارستان مراجعه نکنید

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با کاهش استرس مردم که از طریق آموزش آنان درباره نحوه پیشگیری و یا مقابله با این بیماری در صورت ابتلا انجام می‌شود، می‌توانیم در مدیریت افکار و روان مردم به خوبی عمل کنیم.

 افسون تیزویر  روز چهارشنبه هفتم اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اطلاع رسانی مناسب و آگاهی شهروندان نقش به سزایی در پیشگیری از شیوع کرونا دارد، اظهار کرد: به همین منظور مکان‌های پرتردد شهر شناسایی شده و با همکاری بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر البرز بنا شده در کنار اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی، همکاران در مکان‌های مشخصی استقرار یابند تا آموزش‌های پیشگیرانه لازم را به مردم ارائه دهند.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با کاهش استرس مردم که از طریق آموزش آنان درباره نحوه پیشگیری و یا مقابله با این بیماری در صورت ابتلا انجام می‌شود، می‌توانیم در مدیریت افکار و روان مردم به خوبی عمل کنیم.
وی افزود: در شهر کرج مترو فردیس، متروی گلشهر و چهارراه طالقانی به عنوان مراکزی که همکاران ما مستقر می‌شوند در نظر گرفته شده و در این مکان‌ها علاوه بر ارائه پوستر و بیان نکات آموزشی سعی می‌شود تب سنج لیزی نیز داشته باشیم.
این مسئول اضافه کرد: بنا شده میزهای اطلاع رسانی در تمامی خانه‌های سلامت شهرداری برای ارئه پوستر به مردم قرار داده شود.
تیزویر ادامه داد: امیدواریم داوطلبلان سلامت، رابطین بهداشتی ادارات و سفیران بهداشت کل استان برای اطلاع رسانی و آموزش با کیفیت تر به ما بپیوندند.
وی گفت: در حال حاضر در تمامی مراکز بهداشتی استان بهورز یا مراقب سلامت مستقر شده و این افراد در خصوص تشخیص علایم اولیه بیماری کرونا آموزش دیده‌اند و اگر فردی احتمال ابتلا به این ویروس را داشته باشد به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: اگر پزشک مراکز درمانی استان تشخیص بدهند فردی به کرونا مبتلا شده وی را با هماهنگی اورژانس به بیمارستان منتقل می‌کنند.
وی افزود: علایم بیماری کرونا همان علایم آنفلوآنزا است ولی تفاوتش با آنفلوآنزا این است که بیمار پس از چهار یا پنج روز دچار مشکلات حاد تنفسی می‌شود.
تیزویر اضافه کرد: افراد اگر علایم کرونا را در خود دیدند اول باید به مراکز بهداشت مراجعه کنند و اگر مشکوک به ابتلا بودند به بیمارستان مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد