hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم سیلابی نمی شود

قم سیلابی نمی شود

مدیرکل منابع طبیعی گفت: با وجود تغییر مشهود اقلیم کشور در چند سال اخیر بارش‌ها در شهر قم تاکنون ملایم بوده و سیلابی در شهر نخواهیم داشت و البته تمهیدات لازم نیز برای مدیریت بحران اندیشیده شده و جای نگرانی برای مردم قم ندارد.
به گزارش رویداد ایران سید محمدتقی سجادی در گفت وگویی با اشاره به بارش‌های فصلی در چند روز گذشته در قم اظهار داشت: با توجه به مدیریت بحران انجام‌شده در این حوزه و گزارش به‌موقع کارشناسان هواشناسی سیل در قم نخواهیم داشت.

وی سازهای اجراشده در بالادست شهر قم را عامل مهم کنترل سیل در شهر قم دانست و افزود: با اجرای سازهای آبخیزداری اجراشده در بالادست شهر قم و منطقه پردیسان روان آب‌های ناشی از باران‌های فصلی را مهار کرده و خطر سیل را به حداقل رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اعزام تیم‌های نظارتی و بازرسی به‌صورت روزانه به مناطق برای تصویربرداری و ارائه گزارش را یکی از برنامه‌های این اداره کل عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر چاله‌های منطقه‌ای و سازه‌ها پر آب‌شده و گزارش‌ها به‌صورت روزانه ارائه می‌شود.ی از اجرای 31 سازه آبخیزداری در سال جاری خبر داد و گفت: سازه‌های اجراشده تأخیری بوده و حجمی مخزنی نیست و جهت کنترل سیلاب و با الگوی لوله خروجی و زه کش طراحی‌شده که نقش مهمی در کنترل روان آب‌ها در بارش‌های اخیر داشته و مانع از سیلابی شدن بارش‌ها می‌شود.

سجادی با تأکید دوباره بر  سیلابی نبودن شرایط قم خاطرنشان کرد: با وجود تغییر مشهود اقلیم کشور در چند سال اخیر بارش‌ها در شهر قم تاکنون ملایم بوده و سیلابی در شهر نخواهیم داشت و البته تمهیدات لازم نیز برای مدیریت بحران اندیشیده شده و جای نگرانی برای مردم قم ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد