hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > چرا گوشت قرمز در اصفهان گران‌تر است؟ ‌

چرا گوشت قرمز در اصفهان گران‌تر است؟ ‌

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه ظرفیتی برای تامین دام سبک به اندازه نیاز در اصفهان وجود ندارد، گفت: دام سبک از استان‌های همجوار و با قیمت بازار روز تهیه می‌شود.

اصغر پورباطنی در ارتباط با وضعیت بازار گوشت قرمز در اصفهان اظهار داشت: گوشت قرمز به اندازه نیاز در بازار وجود دارد اما به دلیل کاهش زمینه گوسفند افزایش قیمت داشته‌ایم.

وی درباره قدرت خرید مردم در آستانه عید نوروز ادامه داد: مردم هنوز هم خرید می‌کنند اما طبیعی است که به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی قدرت خرید مردم پایین است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه اصفهان توانایی تامین دام سبک خود را ندارد، عنوان کرد: اگر قیمت از جایی که ما گوسفند تهیه می‌کنیم مدیریت شده و کاهش پیدا کند، قیمت گوشت هم کم می‌شود اما این ممکن نیست چراکه اصفهان در تامین دام سبک خودکفا نیست و باید از استان‌های همجوار تهیه کند؛ به همین دلیل مرجعی برای اینکه ما در ارتباط با هزینه با او قرارداد ببندیم نیست و باید دام سنگین را به قیمت بازار روز خریداری کنیم.


وی افزود: اصفهان مانند دیگر شهرها مراتع نداشته و ظرفیتی برای تامین دام سبک به اندازه نیاز در آن وجود ندارد اما در تأمین دام سنگین در خود اصفهان مشکلی نداریم.

پورباطنی از نرخ تعیین شده برای گوشت قرمز خبر داد و گفت: سه نرخ گوشت گوسفندی بین 75 تا 95 هزار تومان در بازار تعیین شده و این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در کیفیت آنها است.

وی اینگونه ادامه داد: اگر افراد درخواست انواع خاصی از گوشت را داشته باشند ممکن است به صورت توافقی با فروشنده مبلغ بالاتری نسبت به نرخ تعیین شده را پرداخت کنند و در این صورت تخلفی صورت نگرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد