hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا؛ حیوانات چقدر آلوده و خطرساز هستند؟

ویروس کرونا؛ حیوانات چقدر آلوده و خطرساز هستند؟

در این بسته به بعضی از پرسش‌های خوانندگان درباره‌‌ٔ ویروس کرونای جدید پاسخ داده ایم.
بررسی های دقیق نشان می‌دهد که"کرونا ویروس سارس" در سال ۲۰۰۲ از گربه های اهلی به انسان در چین و کرونا ویروس  از شترهای جّمازه(تیزرو) به انسان در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ منتقل شده است. چندین گونه کرونا ویروس شناخته شده در حیوانات در حال گردش هستند که هنوز انسان را آلوده نکرده اند. با پیشرفت نظارت در سراسر جهان،احتمالا ویروس های بیشتری شناسایی می شوند.

از نزدیک شدن به حیوانات اجتناب کنیم؟

منبع حیوانی کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ هنوز مشخص نشده است و این به معنی آن نیست که شما ممکن است کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ را از حیوانات وحشی یا حیوان خانگی خود نگیرید. این احتمال وجود دارد که یک منبع حیوانی از بازار حیوانات زنده در شهر ووهان کشور چین مسئول برخی از اولین آلودگی های انسانی گزارش شده باشد. برای محافظت از خود، از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید.

فراورده های دامی قابل استفاده هستند؟

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید از مصرف فرآورده‌های دامی خام یا کامل پخته نشده اجتناب شود. برای جلوگیری از آلودگی غذاهای پخته توسط غذاهای خام، طبق استانداردهای ایمنی مواد غذایی و با احتیاط رفتار شود. بر پایه تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران چینی احتمال می‌رود نخستین موارد سرایت ویروس کرونا به انسان از طریق جانوری به نام پانگولین (مورچه‌خوار پولکدار) رخ داده باشد.
این گونه جانوری در سراسر جهان جزو حیوانات در حال انقراض و به شدت محافظت شده محسوب می‌شود، با این همه به علت گوشت و پولک‌هایش در چین طرفداران زیادی دارد و به طور غیرقانونی خرید و فروش می‌شود.
احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق حیوانات وحشی از نخستین روزهای شیوع این اپیدمی مطرح شده بود. بر همین اساس نیروهای امنیتی چین در روزهای ابتدایی ژانویه بازار غیر قانونی عرضه این گونه حیوانات در شهر ووهان را به عنوان کانون شیوع کرونا تعطیل کردند.
در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر آلوده بودن حیوانات خانگی به کروناویروس، یا انتشار آلودگی کرونا ویروسی توسط آن‌ها وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد