hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بانک مرکزی: مسکن در تهران ۴۴ درصد گران شد/ متوسط قیمت فروش مسکن ۱۴ میلیون تومان

بانک مرکزی: مسکن در تهران ۴۴ درصد گران شد/ متوسط قیمت فروش مسکن ۱۴ میلیون تومان

طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۴۴.۰ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴.۴ درصد افزایش یافته است.
محاسبات آماری جدید بانک مرکزی، نشان میدهد که تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در بهمن ماه سال 1398، به 3. 13 هزار واحد مسکونی رسیده ، که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 24.1 و 42.0 درصد افزایش نشان می دهد. 
در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 144.0 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 44.4 درصد افزایش نشان می دهد.
در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 285 میلیون ریال برای منطقه یک و کمترین آن با 71.6 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.7 درصد و 58 درصد افزایش داشته اند.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال 1398»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد