hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ابتلا به ویروس کرونای ۲ بیمار فوتی در ‌ساوه تایید شد / هر دو ‌بیماری ‌قلبی و کلیوی داشتند‌

ابتلا به ویروس کرونای ۲ بیمار فوتی در ‌ساوه تایید شد / هر دو ‌بیماری ‌قلبی و کلیوی داشتند‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه ابتلای ۲ بیمار فوت‌شده در شهرستان ساوه به ویروس کرونا را تایید کرد و گفت: هر دو بیمار سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، کلیوی داشته‌اند.

از اواخر دسامبر مصادف با آذر و دی‌ماه امسال شیوع ویروس کرونا از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس در کشور ایران هم در روزهای پایانی بهمن‌ماه و اوایل اسفند اعلام شد و استان مرکزی هم در آغازین روز اسفندماه درگیر شیوع این ویروس شد و این ویروس برای نخستین بار در استان در شهرستان اراک ظهور کرد.

با ظهور و بروز ویروس کرونا در استان مرکزی بلافاصله جلسات پدافند زیستی برگزار و بنا به تشخیص این قرارگاه و مصوبات خروجی آن تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزشی، کلاس‌های خصوصی، مراکز توانبخشی بهزیستی، مهدهای کودک استان، موزه‌ها و همچنین اماکن تفریحی استان به مدت یک هفته تعطیل شد.

همچنین به تمامی سفره‌خانه‌ها اخطار داده شد که نسبت به جمع‌آوری قلیان‌ها اقدام کنند که در غیر این صورت مورد برخورد شدید قرار می‌گیرند.

شیوع این ویروس در استان حوزه‌های علمیه را هم به تعطیلی کشاند و حتی برگزاری نمایشگاه‌های سراسری در استان هم لغو شد.

علاوه بر این با اعلام قرارگاه پدافند زیستی استان و به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بقاع متبرکه در سراسر استان مرکزی با محدودیت ورود زائران تا پایان هفته همراه است و مراسم معنوی اعتکاف هم امسال در استان برگزار نمی‌شود.

همچنین طبق اعلام استاندار مرکزی ساعت کاری ادارات هم تا پایان هفته تغییر یافته و از ساعت 9 تا 12 است.

در این میان خبری مبنی بر ابتلای تعدادی از افراد در شهرستان ساوه به کرونا ویروس هم این روزها از جمله اخباری بود که در میان مردم رد و بدل می‌شد، گرچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه روز گذشته شناسایی تنها یک مورد مبتلا به این ویروس در ساوه را اعلام کرد اما اخباری مبنی بر مرگ دو نفر در ساوه بر اثر ویروس کرونا در میان مردم منتشر می‌شد.

ابتلا به ویروس کرونای 2 فرد فوت‌شده در ساوه تایید شد

عباس نیک‌روی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه در این باره به خبرنگار تسنیم گفت:  طبق نتایج نهایی آزمایشات 2 فرد مشکوک به ویرو کرونا که فوت شدند مثبت اعلام شد و مشخص شد که دو بیمار فوت شده در روزهای اخیر در شهرستان ساوه مبتلا به این ویروس بوده‌اند.

وی افزود: مورد نخست زن 82 ساله دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، کلیوی و مزمن خونی بود که با علائم حاد تنفسی و تب مراجعه کرده و در بیمارستان مدرس ساوه پس از یک روز بستری و دریافت اقدامات درمانی لازم متاسفانه فوت شد.

رئیس داشگاه علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: البته فرزندان این فرد ساکن شهر قم بوده‌اند و بیمار به شهر قم تردد داشته است .

نیک‌روش بیان کرد: مورد دوم خانم 87 ساله با سابقه بیماری قلبی، ریوی، کبدی و کلیوی با علائم حاد تنفسی بود که به بیمارستان شهید چمران مراجعه کرده و بستری شده بود که این بیمار هم پس از دو روز اقدامات لازم متاسفانه فوت شد .

وی در پاسخ به این سوال که چرا روز گذشته این خبر اعلام نشد و دلیل تاخیر در اعلام اخبار  گفت: طولانی بودن زمان دریافت نتایج قطعی آزمایشات علت تاخیر در اعلام علت فوت بود که باید اخبار صحیح را براساس اعلام نتاج آزمایشات دراختیار مردم بگذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه ادامه داد: از تمامی مردم ساوه تقاضا داریم که با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد و مسافرت به شهرهای با موارد مثبت بیماری و مراقبت بیشتر از افراد سالمند و افراد دچار بیماری‌های زمینه ای در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد