hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مترو و اتوبوس های شهر اصفهان هر شب ضدعفونی می شود

مترو و اتوبوس های شهر اصفهان هر شب ضدعفونی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: هر شب پس از پایان زمان بهره‌برداری مترو، ضدعفونی و گندزدایی رام‌های قطار شهری با فعالیت یک اکیپ ۸ نفره و با استفاده از محلول الکترولیز شده کلرید سدیم (دارای سیب سلامت و مورد تأیید وزارت بهداشت) انجام می‌شود.

داریوش امانی ، در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: از دو شب گذشته تمام اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی اصفهان ضدعفونی شده است. رانندگان نیز ملزم به استفاده از اسپری ضد عفونی کننده در اول و انتهای خطوط هستند و این روند تا زمانی که ویروس کرونا ریشه کن شود، ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مایع ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی تهیه شده و در اتوبوس های شهری استفاده می شود، افزود: در هنگام شب پنجره اتوبوس‌ها باز گذاشته می‌شود و استفاده از سیستم ثبت انگشت نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه کارکنانی که بیماری دارند می توانند با تأیید پزشک و اطلاع به همکاران خود سر کار حاضر نشوند، افزود: بازرسان و عوامل باجه‌های فروش کارت بلیت باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و در صورت تأیید وجود ویروس در ایستگاه‌های بی آر تی این مناطق نیز توسط نیروی خدمات شهری ضدعفونی می شود.
امانی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به راهبران از روز سوم اسفند ماه انجام شده و از چهار اسفند صبحانه به صورت پک آماده و تحویل ناوبران شده است، گفت: شهردار اصفهان نیز برای آمادگی ناوگان حمل و نقل و سایر فضاهای عمومی شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش آمادگی شهر، هفت دستور ویژه صادر کرد که درحال اجراست.
وی با بیان اینکه تصمیم گرفته شد کارگاه آموزشی برای چگونگی نظافت اتوبوس‌ها و پایانه‌ها توسط نیروهای بهداشت و واحد آموزش برگزار شود، ادامه داد: انجام این اقدامات ضمن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باعث افزایش اطمینان خاطر مسافران و استفاده‌کنندگان از حمل و نقل عمومی شهر می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین درخصوص ضدعفونی مترو اصفهان گفت: پس از دستورالعمل‌های اعلام شده، هر شب پس از پایان زمان بهره‌برداری مترو، ضدعفونی و گندزدایی رام‌های قطار شهری با فعالیت یک اکیپ ۸ نفره انجام می‌شود، به طوری که ضدعفونی و گندزدایی ۱۲ رام قطار شهری اصفهان با استفاده از محلول الکترولیز شده کلرید سدیم (دارای سیب سلامت و مورد تأیید وزارت بهداشت) هر شب پس از پایان بهره‌برداری انجام می‌شود.
امانی ادامه داد: سطوح مختلف ایستگاه‌های قطار شهری از جمله پیشخوان‌ها، گیت‌های بلیت، هندریل‌های پله برقی، هندریل‌های پله ثابت، دستگاه‌های خودپرداز و شارژ بلیت و دکمه‌های آسانسور نیز گندزدایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در صدد تهیه کلیپ آموزشی هستیم تا از طریق مانیتورهای قطار شهری پخش و اطلاع رسانی لازم به شهروندان را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله ممانعت از حضور کارکنان مشکوک به کرونا، نصب پوسترهای اطلاع رسانی به صورت رنگی و کاملا مشخص در باکس‌های قطار شهری و تابلو اعلانات ایستگاه‌ها نیز انجام شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد