hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > با این خوراکی‌ها به مقابله با "کرونا" بروید

با این خوراکی‌ها به مقابله با "کرونا" بروید

یک استاد تمام دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، ضمن اشاره به خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های عفونی، گفت: فست‌فود یکی از عواملی است که می‌تواند سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها ضعیف کند.

دکتر پروین میرمیران با تاکید بر اینکه علم تغذیه اصولاً در پیشگیری از بیماری‌ها به کار می‌رود، گفت: هدف اصلی از این رشته نیز ارتقای سلامت جمعیت هشتاد میلیون نفری کشور است.
وی با بیان اینکه ما باید از الگوی تغذیه‌ای سالم تبعیت کرده و به موقع و به اندازه غذا بخوریم، افزود: استفاده از سبزیجات، میوه‌های غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها توصیه می‌شود تا بدن رطوبت و آب کافی داشته باشد و در برابر بیماری‌ها مقاوم شود.
این استاد تمام دانشکده علوم تغذیه، با اشاره به اینکه کسانی در معرض خطر ابتلا به این ویروس نیستند که سیستم ایمنی قوی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد نقش سبک زندگی آنها از قبل سالم بوده است و این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها در برابر بیماری مقاومند.


 بیشتر بخوانید: 

ویتامین‌هایی که از ابتلا به «کرونا» پیشگیری می‌کنند
خوراکی‌هایی که شما را در برابر بیماری شایع فصل سرما بیمه می‌کند
برای کاهش اثرات آلودگی هوا چه بخوریم؟
درمان کرونا با طب سنتی
چه غذاهایی برای پیشگیری از کرونا ویروس توصیه می‎‎شود؟

میرمیران استفاده از میوه و سبزیجات پخته در کنار غذا و جایگزین کردن آن به جای نشاسته‌های ساده را ضروری خواند و گفت: مردم لبنیات کم چرب، منابع غذایی امگا ۳، آجیل‌های خام، مواد دارای ویتامین E و استفاده از روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
وی که در یک برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد در خاتمه تأکید کرد: توجه به این نکته نیز ضروری است که  مردم به هیچ عنوان از فست فود استفاده نکنند چرا که سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها تضعیف می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد