hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همه آنچه که باید در مورد کرونا و حیوانات خانگی بدانیم

همه آنچه که باید در مورد کرونا و حیوانات خانگی بدانیم

با شیوع ویروس کرونا در ایران، برخی از افراد نگران ابتلای حیوانات خانگی خود به این ویروس هستند.
پس از شیوع ویروس کرونا در کشور چین بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران در روزهای اخیر درگیر این بیماری شدند و تعدادی از ساکنان آن‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.
بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در ایران بیش از ۶۱ نفر به ویروس کرونا یا همان کویید ۱۹ مبتلا شدند که از این آمار ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در میان انتشار این اخبار‌ تعدادی از دوستداران محیط زیست و افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند، نگران ابتلای این حیوانات به ویروس کرونا و پس از آن انتقال این ویروس به انسان هستند و سوالی که پیش می‌آید این است که آیا حیوانات نیز همانند انسان‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؟
بر اساس تحقیق‌های علمی منتشر شده ویروس کرونا ۲۰۰ نوع متفاوت دارد، ویروس کرونا موجود که به آن کویید ۱۹ می‌گویند، طبق آزمایش‌های انجام شده هیچ گونه تأثیری بر حیوانات خانگی و سایر حیوانات ندارد، اما لازم به ذکر است که انواع دیگر این ویروس در صورت انتشار ممکن است بر روی حیوانات اثرگذار باشد، اما این نوع از ویروس کرونا بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی هیچ گونه تأثیری بر سلامت حیوانات ندارد.
ایمان معماریان دامپزشک ، درباره اینکه آیا حیوانات خانگی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند یا خیر؟ اظهار کرد: کرونا ویروس یک خانواده از ویروس‌ها هستند که انواع مختلفی دارند و حیوانات مختلفی را می‌تواند درگیر خود کند.
او در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، با اینکه ویروس کرونا در حیوانات بسیار شایع است و اکثر بیماری‌های انسانی ابتدا در حیوانات اتفاق می‌افتد، اما ویروس کرونا به شکل کنونی‌اش (2019-nCov) بر حیوانات تأثیری ندارد.
معماریان عنوان کرد: این نوع خاص ویروس کرونا که اکنون شایع شده و خطرناک است، به هیچ عنوان حیوانات خانگی و سایر حیوانات را درگیر خود نمی‌کند و در این صورت از حیوانات به انسان نیز منتقل نمی‌شود.

در همین خصوص پیام محبی دامپزشک و رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران نیز  در ۴ اسفندماه اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌ گزارشی در جهان در رابطه با انتقال ویروس کرونا به حیوانات و امتداد آن به انسان به دست ما نرسیده است‌.
محبی بیان کرد: طبق توصیه وزارت بهداشت رعایت اصول بهداشتی مهم است و تا زمانی که حیوانات خانگی آلوده نشوند، نمی‌توانند کسی را آلوده کنند.
 
بنابراین بر اساس آزمایش‌های انجام شده هیچ حیوانی به ویروس کرونا کویید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند و افرادی که دارای حیوان خانگی هستند نگران ابتلای آن‌ها به این ویروس نباشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد