hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یک میلیون ماسک در قم آماده توزیع است

یک میلیون ماسک در قم آماده توزیع است

1398/12/4 , 13:27
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ارتباط با تامین تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در این استان، گفت: خوشبختانه درقم واحدهای تولیدی در این زمینه فعال شدند و در حد یک میلیون ماسک را تولید و به دانشگاه علوم پزشکی نیز تحویل داده شده تا توزیع کنند.
مهرداد غضنفری در گفت و گو با خبرنگار رویداد ایران_قم، اظهار کرد:طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار قم ۳۰ داروخانه شبانه روزی استان به عنوان عمده ترین مراکز توزیع ماسک بهداشتی تعیین شدند، و برای این واحدها بیشترین سهمیه درنظر گرفته شده‌است.
 وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی درست توسط دانشگاه علوم پزشکی و تشکیلات وابسته آن در خصوص چگونگی استفاده از این تجهیزات و همچنین افرادی که برای آنها لازم است، افرود: نباید این گونه باشد که همه احساس کنند که باید از ماسک استفاده کنند، این اطلاع رسانی به خوبی صورت گیرد و آرامش در جامعه ایجاد شود.
 غضنفری با بیان اینکه با فعال شدن این واحدها مشکلی را در رابطه با تولید ماسک نمی بینیم، گفت: از امروز عصر بازرسی ها انجام، و فهرست مراکز توزیع نیز در اختیار گروه بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار خواهد گرفت.
 وی افزود: هر چند بازرسی وظیفه ذاتی سازمان صنعت ، معدن و تجارت است ولی باید سایر دستگاه‌ها هم کمک کنند و روزانه گزارش توزیع را بدهند، تا مشخص شود به چه شکلی و با چه قیمتی انجام شده‌است.
 معاون استاندار قم گفت: هر گونه اجحافی در این زمینه ببینیم به عنوان یک کار غیر انسانی و تضییع حقوق مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آن برخورد می‌شود و دستگاه قضایی نیز همراهی می‌کند.
 وی اضافه کرد: همه دستگاه ها مکلف هستند نیازمندی های مردم را بویژه در ایام پیش رو بر اساس تقویم زمانی که به تصویب رسیده فراهم کنند و به تعهدهای خود نیز با مراقبت های بهداشتی عمل کنند، بحمدالله هیچ گونه کمبودی در استان نداریم و مراقبت های بهداشتی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند، تا نیازمندی ها تامین شود.
 غضنفری یادآور شد: در مکان‌هایی که نیاز است، باید فروش فوق العاده را با رعایت همه این مسائل داشته باشیم، تا با هیچ گونه خللی مواجه نشویم.
 معاون استاندار قم تاکید کرد: روزانه موضوع را رصد خواهیم کرد تا کاهش تجهیزات فوق را نداشته باشیم.
 وی تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان قرار است که به صورت سه شیفت کاری فعالیت نموده و نیازمندی ها را تامین کنند.
 غضنفری خاطرنشان کرد: در رابطه با سایر تجهیزات مورد نیاز برای امور بهداشتی نیز واحدهای تولیدی متعددی در استان وجود دارد، و قرار شد کمیته ای ذیل این کارگروه نشستی را با این واحدها انجام دهد و طبق توصیه های علوم پزشکی در شیوه، تعداد و ترکیبات مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز اگر نیازیبه تغییر است، انجام شود تا تولیدهای خود را رونق داده و در دسترس مردم قرار دهند.
 معاون استاندار قم همچنین با اشاره به لغو برپایی نمایشگاه بهاره به دلیل شیوع کرونا،گفت:البته به عنوان جایگزین آن، فروش فوق العاده را در واحدهای صنفی خواهیم داشت و با قوت بیشتری نیز ادامه پیدا می کند، و انشاءالله مشکلی در تامین مواد غذایی و سایر مواد مورد نیاز شب عید مردم نخواهیم داشت.
 وی در پایان با اشاره به کشف دو یا سه مورد انبارهای احتکار ماسک و وسایل ضد عفونی کننده توسط  سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت ئ تعزیرات حکومتی و حوزه قضایی استان، بیان کرد: مقرر شده این اقلام در صورت تایید توسط دانشگاه علوم پزشکی به سرعت توزیع شود و با متخلفان نیز برخورد کوتاه‌مدت، قوی و بازدارنده صورت بگیرد، از این پس نیز اگر موضوع مشابهی را شاهد باشیم، بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی شدیدی خواهیم داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد