hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > احداث ۵۰۰ کیلومتر باغچه طولی در شهر تا سال ۱۴۰۰

احداث ۵۰۰ کیلومتر باغچه طولی در شهر تا سال ۱۴۰۰

1398/12/4 , 12:54
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از احداث مجموعا 500 کیلومتر باغچه طولی در شهر تا سال 1400 خبر داد.
به گزارش رویداد ایران_قم،پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای نهضت سبز معابر، اظهار کرد: از اواخر سال 94 این پروژه آغاز شده و تاکنون بیش از 300 کیلومتر طول باغچه طولی در معابر ایجاد شده است؛ درختان انتخاب شده عمدتا خزان‌دار هستند و زیبایی پاییز را به شهر می‌دهند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: کاشت درختان اکالیپتوس در شهر ممنوع شده و درختان کاشته‌شده در شهر از موارد مناسب اقلیم قم بوده است.
جوادیان با اشاره به طرح توسعه درختکاری در حاشیه معابر، گفت: سال 95 بالغ بر 47 کیلومتر، سال 96 بالغ بر 115 کیلومتر، سال 97 بیش از 85 کیلومتر و امسال بیش از 75 کیلومتر باغچه طولی در حاشیه معابر ایجاد شده است؛ سال آینده نیز بیش از 85 کیلومتر باغچه طولی و سال 1400 هم طبق برنامه بالغ بر 70 کیلومتر باغچه طولی در حاشیه معابر ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه اول پنج ساله شهرداری بیش از 490 کیلومتر باغچه طولی حاشیه معابر ایجاد می‌شود، افزود: هر هکتار فضای سبز 2.5 تن اکسیژن تولید کرده، 67 تن گرد و غبار را کاهش داده و 8 تن دی اکسید کربن را تصفیه می‌کند؛ اجرای این پروژه در شهر 3 هزار و 350 تن گرد و غبار تولید شده و 400 تن دی اکسید کربن را جذب می‌کند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزایش سطح سبز سرانه شهروندی، کنترل ریزگردها، ایجاد چشم‌انداز مطلوب، تقویت سفره‌های زیرزمینی، ایجاد پرچین‌های سبز، کاهش دمای شهر و… را از اهداف اجرا این پروژه دانست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد