hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تقابل‌هاي حساس فينال ٢٠١٨

تقابل‌هاي حساس فينال ٢٠١٨

ديديه دشان

مربي‌ محافظه‌كاري كه حتي اگر بهترين مهره‌هاي هجومي دنيا را هم در اختيار داشته باشد باز هم ابتدا به فكر سامان دادن دفاع تيمش است. 

ديديه دشان

مربي‌ محافظه‌كاري كه حتي اگر بهترين مهره‌هاي هجومي دنيا را هم در اختيار داشته باشد باز هم ابتدا به فكر سامان دادن دفاع تيمش است. همين تفكرات محافظه‌كارانه باعث شده او به نسبت نتايج درخشاني كه با تيم ملي فرانسه گرفته، محبوبيت زيادي نداشته باشد. او بعد از سال‌ها فرانسه را تبديل به يك ابرقدرت كرده و در يورو به فينال رسيده‌اند. هرچند همين ترس هميشگي او باعث شد در بازي فينال كار براي‌شان گره بخورد، اما در اين دوره او بازيكناني دارد كه در صورت گره خوردن بازي، با توانايي‌هاي فوق‌العاده‌شان گره‌ها را باز مي‌كنند. دشان در حال تبديل شدن به سومين مرد تاريخ فوتبال است كه هم به عنوان بازيكن و هم به عنوان مربي قهرماني جهان را تجربه كرده و در كنار بكن بائر، قيصر فوتبال آلمان به دومين شخصي تبديل مي‌شود كه هم به عنوان كاپيتان و هم به عنوان مربي جام جهاني را بالاي سر برده است.

زلاتكو داليچ

مربي‌اي با كارنامه بسيار متفاوت از هر كس ديگري كه فينال رسيده است. او بنجامين باتن مربي‌هاست. از تيم اميد كرواسي شروع كرد. اما بعد از مدتي به كشورهاي حاشيه خليج فارس آمد و با تيم‌هايي مثل العين و الهلال كار كرد. او حتي ١٠ ماه پيش يكي از گزينه‌هاي اصلي هدايت استقلال تهران بود. داليچ قبول پيشنهاد استقلال را به تعويق انداخت تا پيشنهاد بهتري برسد و رسيد! تيم ملي كرواسي به داليچ رسيد تا يك مربي جوان و با ديسيپلين كرواسي را به سمت موفقيتي تاريخي هدايت كند. او همان بازي اول جام كالينيچ را خط زد و پيش از نيمه نهايي يكي از مربيان تيم را به خاطر شعارهاي سياسي‌اش از اردو خط زد تا جو تيم ملتهب نشود. او با ارايه بازي‌هاي هجومي و جذاب تيمش را به فينال رسانده و فشار بسيار كمتري از دشان روي شانه‌هايش حس مي‌كند.

واران 

مدافع مياني تيم ملي فرانسه كه با رئال مادريد در دو دوره اخير ليگ قهرمانان به قهرماني رسيده است. او در كنار راموس براي رئال فوق‌العاده كار كرده و توانايي فوق‌العاده‌اي در ارايه پاس‌هاي كوتاه تحت پرس شديد حريف دارد. يكي از مهم‌ترين گل‌هاي فرانسه در اين دوره را هم او به ثمر رسانده است. فرانسه تا اين‌جاي جام اينقدر تيم مقتدري بوده كه دفاعش زياد تحت فشار قرار نگيرد، اما واران و اومتيتي وظايف‌شان را به خوبي انجام مي‌دهند و در دقايق زيادي از بازي با جاي‌گيري در ميانه ميدان زمين را براي حريف كوچك مي‌كنند. قدرت سرزني او در اين بازي خيلي مهم است. چرا كه مهاجم وحشتناكي مثل مانژوكيچ را مقابل خودش مي‌بيند كه تا آخرين لحظات بي‌خيال نمي‌شود. او پيشتر در فينال ليگ قهرمانان يك بار در مهار او ناكام بوده و مانژو يك گل زيبا به تيمش زده است. يك بار هم در يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان همين فصلي كه گذشت مقابل هم قرار گرفتند كه واران در بازي برگشت چندان موفق نبود.

مانژوكيچ

از اتلتيكو به بايرن مونيخ رفت و با اين تيم به هر چه جام مي‌شد رسيد. اما پپ گوارديولا از سبك بازي او خوشش نمي‌آمد و نام او را در ليست خروجي باشگاه قرار داد. مانژو با رفتن به يووه تبديل به يك بازيكن جديد شد. آلگري با توجه به خصوصيات اين بازيكن، به جاي مهاجم نوك در پست وينگر چپ به او بازي داد؛ پستي كه باعث شد از جنگندگي او بيشتر استفاده شود و در بازي‌هاي مهم با مدافعان كناري حريف چالش‌هاي جالبي داشته باشد. اما در تيم ملي كرواسي، او دوباره به پست مهاجم نوك برگشته است. داليچ از او در پستي بازي مي‌گيرد كه عاشقش است و مي‌تواند مدافعان مياني را به چالش بكشد. مانژو يك بازيكن بسيار باهوش است و فرصتي گيرش بيايد به سختي از دست مي‌دهد. بايد ديد در تقابل با واران چه كار مي‌كند و آيا اصلا فرصت‌هاي زيادي گيرش مي‌آيد يا خير.

انگولو كانته

به عبارتي بهترين هافبك دفاعي اين روزهاي فوتبال انگولو كانته است. حداقل به راحتي مي‌توان گفت يكي از سه هافبك دفاعي برتر دنياست و هيچ كس نمي‌تواند به كسي كه اين حرف را مي‌زند گله كند. او در اين جام جهاني هم ارزش‌هايش را نشان داده و در بازي مقابل بلژيك به خوبي موفق شد هافبك‌‌هاي پرقدرت بلژيك را مهار كند. توانايي او در دوندگي بسيار عجيب و غريب است. بازي‌خواني بي‌نظيري دارد و هيچ كس به خوبي او تكل نمي‌زند. انگولو كانته در صورت قهرماني در اين رقابت‌ها مي‌تواند بار ديگر ثابت كند كه چقدر در تعيين تيم قهرمان تاثيرگذار است. او زماني كه در لستر بازي مي‌كرد، كمك بسيار شاياني به اولين قهرماني تاريخ لسترسيتي كرد و غيرمنتظره‌ترين قهرماني تاريخ ليگ برتر را رقم زد. بعد از لستر به چلسي رفت و اين تيم را قهرمان ليگ برتر كرد. با فرانسه هم به فينال يورو رسيد و حالا در فينال جام جهاني بايد به ميدان برود.

لوكا مودريچ

بدون شك مهم‌ترين چهره تاريخ فوتبال كرواسي است. او رهبر نسلي است كه به فينال جام جهاني رسيده. با رئال مادريد چهار بار به عنوان بازيكن ثابت به قهرماني ليگ قهرمانان رسيده و هيچ بازيكني در تاريخ كوتاه فوتبال كرواسي؛ حتي داور شوكر بزرگ هم چنين موفقيت‌هاي دنباله‌داري را تجربه نكرده‌اند. او حالا لقب يوهان كرايوف بالكان را دارد و از آن دست بازيكناني است كه اگر نباشد معلوم مي‌شود چه بلايي سر تيم مي‌آيد. گلي كه به آرژانتين زد پيروزي اين تيم را حتمي كرد و با همان پيروزي كرواسي به سمت ساده‌تر جدول آمد. مودريچ در بازي با دانمارك، در دقايق پاياني با پنالتي مهمي كه به دست اشمايكل كوبيد در لبه پرتگاه قرار گرفت. مي‌توانست قرباني بزرگ كرواسي باشد. اما در ضربات پنالتي پايان بازي آمد و ضربه‌اش را وارد دروازه كرد تا اين حس از او دور شود. مودريچ تا پيش از فينال ركورددار دوندگي در جام بوده و اين از يك بازيكن با سن و سال مودريچ عجيب است.

پل پوگبا

دوست‌نداشتني‌ترين بازيكن تيم ملي فرانسه براي خود فرانسوي‌هاست. با اولين اشتباهش سوت‌هاي اعتراضي بلند مي‌شود و خيلي‌ها مسائل بيرون زمينش را عاملي بر بد بازي كردنش مي‌دانند. اما خب وقتي خوب بازي مي‌كند همه مسائل خارج زمين را فراموش مي‌كنند. پاس‌هاي ديدني او بسيار فوق‌العاده است و اين توانايي را دارد كه از يك موقعيت تحت فشار يك ضدحمله عالي بسازد. سرعت خوبي دارد و مي‌تواند با دوندگي بدون خستگي‌اش تيم حريف را حسابي عصباني كند. براي يك سال ركورددار گران‌ترين بازيكن تاريخ بود و هنوز هم در ليگ برتر گران‌ترين بازيكن است. در منچستر به اندازه‌اي كه توقع مي‌رفته موفق نبوده و فشارهاي زيادي حس مي‌كند. بايد ديد او در اين بازي چه كار مي‌كند و در مقابل خط هافبك قدرتمند كرواسي، دشان چه نقشي به او مي‌دهد.

ايوان راكيتيچ

هافبك فوق‌العاده تيم بارسلونا كه تا امروز نقشي بسيار مهم در رسيدن كرواسي به فينال داشته است. بعد از مودريچ، او مهم‌ترين بازيكن كرواسي است و با گل كردن پنالتي‌هاي پاياني تيمش در بازي مقابل دانمارك و روسيه محبوبيت دوچنداني پيدا كرده است. او در دوران باشگاهي بازيكن موفقي بوده و بعد از قهرماني با سويا در ليگ اروپا به بارسلونا پيوست و در اين تيم هم نقشي كليدي داشته است. لوييس انريكه براي مدتي كوتاه با او دچار مشكل شد و خط مياني بارسا بطور كلي از هم پاشيد. با آمدن والورده او دوباره نقش كليدي‌اش را در تيم پيدا كرد و كمك شاياني به كسب دوگانه قهرماني در اسپانيا كرد. در اين دوره جام جهاني هم او با مودريچ يكي از قدرتمندترين خطوط مياني جام را به وجود آورده‌اند و از عوامل اصلي رسيدن كرواسي به فينال جام جهاني است. راكيتيچ در رهبري بيرون زمين تيم و ايجاد جو رواني از تمام بازيكنان و حتي مربي تيمش هم موفق‌تر بوده و توانسته به خوبي هواداران را متحد كند.

كيليان ام‌باپه

جوان نوزده ساله‌اي كه در اين دوره از جام جهاني چيزهايي خيلي زيادي از او شنيده و ديده‌ايم. بازيكني كه طي دو سال گذشته خودش را از هيچ، تبديل به گران‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال فرانسه كرده و با قطعي شدن انتقال ١٨٠ميليون يورويي‌اش از موناكو به پاري‌سن‌ژرمن دومين بازيكن گران تاريخ فوتبال خواهد شد. او تنها بازيكن «تين‌ايجر» فينال جام جهاني در اين دوره است و بعد از پله موفق‌ترين بازيكن زير بيست سال تاريخ جام جهاني بوده. او دو سال پيش موفق شد موناكو را به جمع چهار تيم برتر اروپا برساند و حالا در فرانسه هم تبديل به يكي از كليدي‌ترين بازيكنان خط حمله شده است. او در بازي مقابل آرژانتين به دنياي فوتبال اعلام كرد كه ابرستاره بعدي در حال رونمايي است و با به ثمر رساندن دو گل و گرفتن يك پنالتي؛ تقريبا يك تنه لئو مسي را به خانه فرستاد.

ويدا

بازيكني كه در سطح باشگاهي چندان مطرح نيست، اما مهم‌ترين گل كرواسي براي رسيدن به فينال را به ثمر رسانده است. او در دقايق ابتدايي وقت‌هاي اضافي بازي مقابل روسيه با يك ضربه سر مهارنشدني دروازه آكنفيف را باز كرد. بعد از زدن آن گل مقابل روسيه؛ ويدا چهره‌اي منفور در كشور ميزبان جام جهاني شد. او بعد از پيروزي تيمش در اين مسابقه با شعار «زنده باد اوكراين» حسابي روي روان هواداران رفت و حتما در بازي فينال هم جو ورزشگاه به ضرر او و تيم كرواسي خواهد بود. او مهره اصلي كرواسي در خط دفاع است و داليچ حساب زيادي روي توانايي بازي‌خواني و قطع توپ‌هاي او كرده است.

                دیدگاه‌ها(۰)                                        تعداد بازدید :             ٨٨        لینک خبر :             http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=105722      
                                                   
                   
                                                                                           
       
                                           
       
   
               
   

                   
               
                                                                           عنوان صفحه‌ها  
                                    
  •                 
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                        
           
               

                                       تیتر خبرها  
                    
                            ستاره‌اي بدرخشيد و ماه عالم شد                        
                             تقابل‌هاي حساس فينال ٢٠١٨                        
                            بلژيك سوم شد، انگليس چهارم                        
                            همه‌چيز درباره فينال                        
   

                                       کارتون  
                  

                                       امکانات  
                                                                                         

                       

               
                           
       
                                        كلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت، متعلق به روزنامه «اعتماد» است.
        مجری: پیام رسان هزاره آریا   

                   
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد