hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ابتلا به کرونا در اصفهان گزارش نشده / بیمارستان‌ها مشکلی در تامین ماسک و ژل ضدعفونی ندارند

ابتلا به کرونا در اصفهان گزارش نشده / بیمارستان‌ها مشکلی در تامین ماسک و ژل ضدعفونی ندارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا این لحظه موردی از ابتلا به کرونا در اصفهان گزارش و ثبت نشده است.

آرش نجیمی، اظهار کرد: علائم بالینی بیماری کرونا، شبیه آنفلوآنزاست، از این رو همه باید به این موضوع توجه کنند.
وی با بیان اینکه هر کس علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی دارد، مبتلا به کرونا نیست، گفت: شرط تایید ابتلا به کرونا پس از بررسی آزمایش مخصوص آن مشخص می شود. تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در اصفهان نبوده و اگر علائمی شبیه به کرونا باشد، آزمایش مخصوص انجام و تا بررسی صحت آن نمی توان اظهار نظر کرد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی و تیم‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی اصفهان برای مقابله با این بیماری خبر داد و افزود: همه تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و بیمارستان های استان در آماده‌باش کنترل و مقابله با بیماری کرونا هستند.
نجیمی تاکید کرد: بیمارستان های استان مشکلی در تامین ماسک و ژل ضد عفونی کننده ندارند. در مورد ماسک، تنها مشکل مواد اولیه وجود داشت که با توجه به همکاری و هماهنگی در استانداری قرار شد، تامین بودجه برای کارخانه های ماسک سازی انجام شود و در اسرع وقت مشکلات تامین مواد اولیه رفع شود.
استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورت ندارد
وی با تاکید براینکه این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: پرهیز از تماس‌های غیرضروری و شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
به گفته نجیمی استفاده از ماسک در پیشگیری از کرونا تنها برای افراد بیمار و کسانی که از بیمار مراقبت می کنند، کاربرد دارد و هیچ ماسکی چه فیلتردار چه بدون فیلتر برای افراد عادی نیاز نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد