hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون وزیر بهداشت: مردم نگران نباشند؛ کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست

معاون وزیر بهداشت: مردم نگران نباشند؛ کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با بیان اینکه کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست گفت: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه دقت کنند.
دکتر کیانوش جهانپور، درباره ابتلای دو نفر به ویروس کرونای جدید در قم، در حساب توییتری خود نوشت: به‌دنبال پیک بیماری‌‌های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در ‫قم، دو مورد در آزمایش‌های اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند که متأسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند.
براساس این گزارش، دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی نیز که به قم سفر کرده است با اشاره به اینکه کشورهای همسایه طی هفته های گذشته گرفتار این بیماری شدند گفت: این بیماری در کشور ما با تأخیر ورود پیدا کرده است، و در حال حاضر یکی از بیمارستان‌های استان قم به این بیماری اختصاص یافته است.
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به اینکه این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را تفکیک کرده و بیمارانی که مربوط به شبه آنفلوآنزا باشند در این بیمارستان تحت در نظر گرفته و بیمارستان دوم نیز در حال آماده باش است.
جان بابایی با بیان اینکه لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده شده و از نظر دارو و امکانات کمبودی وجود ندارد، بیان کرد: دیروز گروهی از اداره کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در قم مستقر شده و به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و بنده نیز در قم می‌مانم تا نگرانی‌ها به حداقل برسد.
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنند.
وی افزود: دو نفر مبتلا شده از ساکنان شهر قم هستند و گزارشی از این بیماری در استان‌های دیگر نداریم البته ماسک مورد نیاز تامین شده و جای نگرانی نیست. بیمارستان کامکار قم برای پذیرش بیماران احتمالی اختصاص داده شده و اگر ضرورت باشد از بیمارستان فرقانی نیز استفاده می‌کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد