hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سرانه فضای سبز قم از ۲۰ مترمربع فراتر رفت

سرانه فضای سبز قم از ۲۰ مترمربع فراتر رفت

1398/12/1 , 07:49
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز قم در سال 94 حدود 14 مترمربع بوده است، گفت: در هفته منابع طبیعی رونمایی از سرانه بالای 20 مترمربع را در شهر قم خواهیم داشت.
پیام جوادیان در در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری، با بیان اینکه یکی از مقوله‌های مهم در هر شهر، فضای سبز شهری است، اظهار کرد: سرانه‌های فضای سبز مختلفی وجود دارد، فضای سبز شهری شامل بوستان‌های شهری، فضای سبز میادین و رفیوژ‌ها و قطعات پراکنده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: فضای سبز تفرجگاهی شامل بوستان‌ها و پارک‌های شهری است؛ فضای سبز جنگلی و کمربند سبز هم شامل عرصه‌های جنگلی و کمربند شهری است و سرانه فضای سبز کل هم حاصل تمام این سرانه‌ها تقسیم بر جمعیت است.
جوادیان با اشاره به سرانه فضای سبز محیط زیستی، گفت: این سرانه شامل کل فضای سبز موجود در شهر است؛ در حال حاضر در سرانه فضای سبز شهری، فضای سبز دانشگاه قم، دانشگاه مفید و اماکن دیگر منظور نشده است.
وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز قم در سال 94 حدود 14 مترمربع بوده است، افزود: در هفته درختکاری رونمایی از سرانه بالای 20 مترمربع را در شهر قم خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه قم از نظر رشد جمعیت در کشور رتبه نخست را دارا است، خاطرنشان کرد: با این وجود شهرداری هم باید سهم جمعیت موجود را جبران کند و هم سهم افزایش جمعیت.
جوادیان با بیان اینکه فضای سبز حاشیه معابر و خیابان‌ها از نظر فیزیولوژیکی و محیط زیستی بسیار موثر است، اظهار کرد: این فضای سبز هم محیط زیبای شهری ایجاد کرده و هم هوا را تلطیف کرده و کاهش گرما و سرما را محقق می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد