hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رئیس‌جمهور: دولت در محاصره تبلیغاتی قرار دارد

رئیس‌جمهور: دولت در محاصره تبلیغاتی قرار دارد

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید فضا را مناسب و آرام کنیم تصریح کرد: از دوقطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با یادآوری اینکه در ابتدای دوره‌ای که پیامبر (ص) مبعوث شدند، هیچ‌کس را با علم تجلیل نمی‌کردند، گفت: در آن زمان افتخار به قبیله خون و نژاد شمشیرزنی و فتوحات بود و علم و دانش را جزء خدمات رده پایین می‌دانستند. او با بیان اینکه همه ارزش انسان این است که در نقطه‌ای که قرارگرفته است، حرکت و تلاش می‌کند و شرایط نو را به نسل بعد واگذار می‌کند، گفت: آنچه گذشتگان برای ما انجام دادند حاصل تلاش و کوشش قرن‌ها یا هزاران سال در طول تاریخ بشر بوده است. آنچه امروز به‌عنوان علم و دانش، علوم پایه و علوم مختلف در بخش‌های مختلف شاهد آن هستیم حاصل تلاش و کوشش قرن‌ها و سالیان متمادی از سوی اندیشمندان و دانشمندان است. رئیس دولت دوازدهم مشارکت دانشجویان در امور سیاسی کشور را ضروری دانست و بیان کرد: البته دانشجویان در دانشگاه‌ها باید کار سیاسی کرده و در سیاست مشارکت هم بکنند. دانشگاه‌ها در زمان انتخابات فعال بودند اما یادمان نرود که به دنبال علم و دانش رفتیم و علم و دانش را نباید تقسیم کرد. من وقتی گفتم فیزیک و شیمی اسلامی و غیر اسلامی نداریم، برخی نقد کردند که داریم. شاید من بلد نیستم اما دو به‌علاوه دو می‌شود چهار، نمی‌شود برای جناح راست چهار شود و برای جناح چپ شش. روحانی با بیان اینکه درباره سعدی و حافظ نمی‌پرسیم، آن‌ها شیعه بوده‌اند یا سنی، یادآور شد: آنچه مهم است این است که از علم و دانش آن‌ها استفاده کنیم. فضا را آرام کرده و از دوقطبی کردن مسائل پرهیز کنیم. باید جامعه به آینده امیدوار باشد. اینکه تحریم‌ها نتوانسته ما بشکند، این افتخارآمیز است. او اضافه کرد: کمتر رهبری در دنیا است که از ایستادگی و تاب‌آوری ملت ایران تقدیر کند. همین رهبران غربی و اروپایی، برای همه آن‌ها جای شگفتی است که یک ملت بزرگ در برابر این‌همه فشار مقاومت می‌کند، در علم و دانش ایستادگی می‌کند.

رییس‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیشرفت‌های ما در دانش روز و فناوری‌های نو قابل‌ملاحظه است، یادآور شد: متخصصان اتمی آژانس برای بازدید که می‌آیند، از پیشرفت‌های ما تعجب می‌کنند. در این چند وقتی‌که تعهدات برجامی را کنار گذاشته و دست مراکز فناوری را باز کردیم، در یک سال توانسته‌ایم چند سانتریفیوژ بسازیم. من که گزارش آن‌ها را می‌خوانم، تعجب می‌کنند که چطور توانسته‌اند.

روحانی با تأکید بر اینکه بیش از آنکه به جغرافیای خود افتخار کنیم، به تاریخمان افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: ما دموکراسی را در منطقه با مشروطیت پایه‌گذاری کردیم. قبل از آنکه کشورهای منطقه پارلمان و دموکراسی داشته باشند، ما حق رأی، انتخابات و پارلمان را ایجاد کردیم. البته ما نخوت و غرور هم نداریم و علم و دانش خود را در اختیار دیگران قرار داده و از علم و دانش دیگران هم استفاده می‌کنیم.

او با انتقاد از دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای گفت که دستاوردهای دولت دوازدهم را اعلام نمی‌کنند گفت: واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند همین آمارها و موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت را به مردم بگویید. دولت ما چند مدل محاصره دارد، یکی محاصره آمریکاست و از طرف دیگر در داخل نیز ما مداوم یک محاصره داریم که تبلیغاتی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد