hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز و تهیه زیر ساختها پیست فریدونشهر نیاز است

۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز و تهیه زیر ساختها پیست فریدونشهر نیاز است

مدیر پیست اسکی فریدونشهر گفت: برای تجهیز و تهیه زیر ساخت های لازم پیست فریدونشهر به ۲۵ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

عبدالرضا اصلانی  در خصوص وضعیت پیست اسکی فریدونشهر، اظهار کرد: شرکت تعاونی چند منظوره ورزش، پیست اسکی فریدونشهر را از اداره ورزش و جوانان به مدت ۲۵ سال اجاره کرده است که به صورت سهامداری اداره می شود و در حال حاضر ۳۰۰ سهامدار عضو آن هستند.
وی افزود: پیست اسکی فریدونشهر، تنها پیست مرکز ایران در استان اصفهان است که از همه جای ایران و حتی کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس مهمان برای تفریح و اسکی حرفه ای داریم.
وی در خصوص مسافت پیست اسکی فریدونشهر گفت: طول مسافت اسکی حدود یک کیلومتر است و در قله نیز یک جاده به مسافت دو هزار و پانصد کیلومتر احداث کردیم تا اسکی بازان به روی قله مسافت بیشتری طی کرده وبعد واردپیست اصلی شوند.   خوشبختانه استقبال بسیار خوبی داریم در طول هفته بیشتر شاهد حضور اسکی بازان حرفه ای برای تمرین در این محل هستیم و آخر هفته ها و نیز روزهای تعطیل نیز تمام علاقع مندان و گردشگران را میزبانی می کنیم.
مدیر پیست اسکی فریدونشهر تصریح کرد: در کنار اسکی بازان حرفه ای که تقریبا ۱۰ درصد مراجعه کنندگان به پیست را تشکیل می دهند، ۹۰ درصد برای تفریح و گردش و برف بازی  به پیست فریدونشهر مراجعه می کنند و در برخی از روزها شاهد حضور بیش از پنج هزار نفر گردشگر و اسکی باز در پیست فریدونشهر هستیم.
اصلانی خاطر نشان کرد: زیر ساخت ها و تجهیزات مربوطبه پیست به آن بسیار کم است، هدف اصلی شرکت تعاونی چند منظوره، افزایش زیر ساخت ها است تا بتوانیم سرویس دهی بهتری داشته باشیم.
وی افزود: در بحث آموزش اسکی پیشرفت های خوبی داشتیم و تا کنون بیش از ۲هزار نفر را آموزش داده ایم، سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر از نونهالان علاقه مند تحت آموزش قرار گرفتند، امسال نیز این روند را ادامه خواهیم داد. در حال حاضر ۳ نفر از اسکی بازان استان اصفهان که فریدونشهری هستند در تیم ملی حضور دارند که قرار است به مسابقات جهانی اعزام شوند.
وی ادامه داد: در کنار بحث اسکی که علاقمندان زیادی دارد، در بخشی از پیست "زیپ لاین"  احداث کردیم که مورد استقبال بسیاری از گردشگران واقع شده است، بخشی را نیز برای "تیوپ سواری ایمن" در حال احداث هستیم که سال آینده تکمیل خواهد شد، بسیاری از گردشگرانی که به ما مراجعه می کنند برای "تیوپ سواری" است، چرا که فضای خوبی در اختیار داریم. درست است که تیوپ سواری تفریح خطرناکی است؛ اما متقاضیان زیادی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم فضای ایمنی را برای آنها ایجاد کنیم؛ البته که هیچ بیمه ای زیر بار بیمه کردن تیوپ سواری نمی رود. تفریح خطرناکی که سال های گذشته مصدومان زیادی داشته است وبه همین دلیل ما هم هیچ مسئولیتی را هم قبول نمی کنیم.
اصلانی در ارتباط با زیر ساخت های مورد نیازپیست فریدونشهر و بودجه مورد نیزآن، گفت: طرحی که آماده کرده ایم، حداقل ۲۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد. فضایی که در حال حاضر در اختیار داریم هشت و نیم هکتار آن مربوط به اداره کل ورزش و جوانان است. در کنار آن ۱۵ هکتار نیز درخواست کردیم که به این فضا اضافه شود تا در بتوانیم در بحث توسعه پارکینگ، جدول بندی و فضای سبز، ساختن ویلا و آلاچیق، احداث رستوران در دو قسمت و کافی شاپ کوهستانی اقدام کنیم. موضوعی که بیشتر به دنبال آن هستیم این است که بتوانیم امکانات و شرایط پیست را به صورت چهار فصل انجام دهیم تا تنها زمستانی نباشد، چرا که در تمام طول سال ما میزبان گردشگران هستیم.
وی خاطر نشان کرد: پیست فریدونشهر به نوعی برند شهرستان است و موجب شده است تا فریدونشهر به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل شود. در بیشتر مواقع به دلیل تعداد بالای مراجعه کنندگان، نمی توانیم سرویس دهی خوبی داشته باشیم و درصدد هستیم تا با مساعدت مسئولان کشوری و استانی بتوانیم این نواقص را از بین ببریم.
وی در خصوص زمان شروع و اتمام استفاده از پیست فریدونشهر گفت: این مساله ارتباط تنگاتنگی با میزان و زمان بارش برف دارد، اما بطور معمول از آذرماه آماده استفاده می شود، اگر شرایط خوب باشد تا پایان فروردین ماه هم برف خواهیم داشت، البته اگر هوا سرد باشد و برفها آب نشود حداقل بیش از ۴ ماه برف خواهیم داشت. در حال حاضر یک ماشین برف کوب در اختیار داریم که در صورت امکان و داشتن بودجه ماشین دیگری خریداری خواهیم کرد.
مدیر پیست اسکی فریدونشهر افزود: علاوه بر بودجه گفته شده برای تجهیز تله ستیز فعلی به صندلی برای استفاده ایمن تر و راحت تر افراد برای رفتن به بالای قله حداقل ۵ میلیارد تومان نیاز داریم.
اصلانی گفت: برای استفاده بیشتر و سرویس دهی به علاقمندان اسکی کانکس هایی در ابتدای پیست توسط سرمایه گذارانی مستقر شده اند تا وسایل مورد نیاز اسکی بازان را در اختیار آن ها قرار دهند که که قیمت اجاره وسایل بسته به نوع آن از ۳۰ هزار تومان به بالا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد