hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > صنعت قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد

صنعت قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم نیز دراین زمینه گفت: این استان برای بومی‌سازی محصولات وارداتی و حضور فعال در نهضت رونق تولید ملی، از ظرفیت‌ و توانمندی‌های بالایی برخوردار است

محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: قم درتولید بسیاری از محصولات موردنیاز کشور به‌ویژه در بخش لوازم‌خانگی و قطعه‌سازی دارای واحدهای صنعتی قوی و صاحب‌نام است و می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم افزود: طی سال‌های اخیر، موضوع مهم پیوستگی زنجیره تولید درصنعت قم جدی گرفته‌شده و به همین دلیل هم‌اکنون بسیاری از صنایع فعال استان درزمینهٔ تهیه مواد اولیه تا تولید محصول نهایی به واردات متکی نیست.

وی ادامه داد:همچنین زیرساخت‌های لازم برای حضور صنایع پیشرفته درشهرک‌های صنعتی قم مهیاست و این استان برای استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و  خارجی برای تولید محصولات موردنیاز کشور، آمادگی کامل دارد.

سیجانی گفت:‌ بومی‌سازی محصولات وارداتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم، عامل مهمی در رونق  تولید ملی است و در همین راستا، سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ارائه برخی تسهیلات و بسته‌های تشویقی از فعالان این حوزه حمایت‌ می‌کند.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیان کرد:‌ قم به دلیل قرار گرفتن درقلب ایران و نزدیکی به مهم‌ترین بازارهای مصرف کشور،‌ از موقعیت ممتازی برای جذب صنعتگران برخوردار است و راهبرد سازمان صمت استقرار صنایع پیشرفته در این استان برای تولید محصولات موردنیاز مردم است.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم برای موفقیت در نهضت داخلی سازی محصولات و رونق تولید،‌ برخورداری از نیروی انسانی ماهر و کارشناس در عرصه‌های مختلف صنعت است که می‌توانند جدیدترین یافته‌های علمی را در واحدهای صنعتی پیاده‌سازی کنند.

سیجانی گفت:‌ اکنون بسیاری از محصولات تولیدشده در قم علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای بین‌المللی نیز صادر می‌شود و مشتریان منطقه‌ای و جهانی،‌ دیدگاه مثبتی به کالاهای ساخت قم دارند که این موضوع نیز رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در راستای راهبرد تقویت تولید ملی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان،‌ استقرار و راه‌اندازی صنایع پیشرفته در قم اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است و به همین دلیل روند استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش با سهولت و حمایت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد