hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۲۰۰ کمک جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد قم اهدا شد

۱۲۰۰ کمک جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد قم اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک هزار و ۲۰۲ کمک جهیزیه به نوعروسانی که از حمایت های کمیته امداد بهره می برند، اهدا شد که هزینه آن ار خیرین تامین کردند.
اکبر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار رویداد ایران در قم، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک هزار و ۲۰۲ کمک جهیزیه و هدیه ازدواج بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۴ میلیارد ریال به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت این نهاد اهداشده است، اظهار کرد:هزینه این کار خداپسندانه از اعتبارات دولتی، کمک‌ها و صدقات مردم و خیران تامین شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت، ۶۱ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ قلم کالا شامل یخچال، اجاق‌گاز، جاروبرقی و ماشین لباسشویی و ۷۳ میلیارد ریال کمک‌های نقدی از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و خیران تامین شده است.
وی با اشاره به این‌که تعدادی نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت کمک‌هزینه جهیزیه هستند، تصریح کرد: نیکوکاران برای کمک به این امر خداپسندانه، می‌توانند علاوه بر مراجعه به مراکز کمیته امداد در استان، از طریق درگاه #۰۲۵*۸۸۷۷* نیز کمک‌های نقدی خود را  واریز کنند.
 میرشکار، ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار را از اولویت‌های کمیته امداد در ازدواج جوانان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد به نوعروسان و بانوان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد خدمات جهیزیه ارائه می‌کند و به دامادهای تحت حمایت نیز هدیه ازدواج می‌دهد.
وی آموزش‌های قبل از ازدواج را برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده ضروری دانست و گفت: این نهاد با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری و نیروی انتظامی برای دختران و پسران در شرف ازدواج آموزش‌های اخلاق اسلامی، احکام، مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند و شناخت آسیب‌های اجتماعی و شیوه‌های مقابله با آن‌ها را برگزار می‌کند.
       
                                               
           
امتیاز: 1 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد