hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > میکروب معده علائم بالینی ندارد

میکروب معده علائم بالینی ندارد

یک متخصص داخلی درخصوص میکروب معده گفت: این میکروب عمدتاً از شخص به شخص منتقل می‌شود و یکی از راه های انتقال آن ترشحات دهان و یا بزاق است.

مریم سهیلی‌پور ، اظهار کرد: ترشحات مدفوع انسان نیز یکی دیگر از راه های انتقال میکروب معده است، به طوری که اگر آب یا محصولات کشاورزی به مدفوع انسان آلوده باشد، ممکن است باعث ابتلا فرد به این میکروب شود.
این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه افراد در کشورهای جهان سوم و خانواده‌های ضعیف و پرجمعیت معمولاً از کودکی به این میکروب مبتلا می‌شوند، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان به این میکروب مبتلا هستند و شایع‌ترین میکروب عفونی مزمن در کل دنیا میکروب معده است.
وی با بیان اینکه شنا کردن در آب‌های آلوده نیز در انتقال میکروب معده موثر است، افزود: آلودگی محیطی بیشتر در کودکان زیر ۹ سال اثرگذار است، از این‌رو شیوع میکروب معده افزایشی نداشته و برخلاف نظر بیشتر مردم، میکروب معده از طریق حیوانات منقل نمی شود، بلکه از طریق شخص به شخص منتقل می شود.
این متخصص داخلی تصریح کرد: میکروب معده عمدتاً بدون علائم است و ممکن است یک التهاب خفیف در معده ایجاد کند، اما مبتلایان به میکروب معده علائم بالینی ندارند.
سهیلی‌پور با بیان اینکه بوی بد دهان عمدتاً مربوط به میکروب معده نیست، خاطرنشان کرد: میکروب معده می‌تواند باعث زخم معده، زخم اثنی‌عشر و بروز سرطان‌ها شود، اما شیوع آن بالا نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد