hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > محرمانه بودن تست تشخیص HIV دلیل اعتماد مردم است

محرمانه بودن تست تشخیص HIV دلیل اعتماد مردم است

کارشناس نظام مراقبت ایدز و بیماری‌های آمیزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محرمانه بودن تست HIV دلیل اعتماد مردم به انجام آزمایش این بیماری نوپدید خواهد بود.


فاطمه برنجن صبح امروز در کارگاه حساس سازی مراقبین سلامت و تقویت بیماریابی شهرستان عسلویه افزود: متاسفانه بعضی از مردم به دلیل عدم آگاهی از این بیماری در صورت شناخت فرد مبتلا، برخورد مناسبی با وی ندارند به همین دلیل رازداری اصل اولیه کار مراقب سلامت، بیمار یاب و هر کسی است که انجام تست HIV را بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: طی سالیان اخیر تغییرات زیادی در برنامه آموزش و نحوه ارائه خدمت به بیماران HIV رخ‌ داده و مراقبت‌های آموزشی و مشاوره انجام تست تشخیص HIV در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت ادغام‌ شده است.
این کارشناس افزود: در رویکرد نوین آموزش HIV هدف نهایی ما این است که فراگیران ماهیت ایدز را به‌عنوان یک بیماری عفونی قابل‌کنترل شناخته و با کاهش ترس بی‌مورد از بیماری و رفع انگ و تبعیض، شرایطی فراهم آوریم افراد در صورت لزوم، بی‌واهمه برای آزمایش تشخیصی اقدام کنند و در صورت ابتلا تحت مراقبت قرار گیرند.
برنجن اظهار کرد: در پایش‌های انجام‌ شده مشخص شد ارائه دهندگان خدمت از دانش و آگاهی کافی برخوردار نیستند، به همین دلیل با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه برنامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه در سراسر استان بوشهر جهت افزایش این آگاهی تدوین شد که تلاش می‌شود آنچه مراقبین سلامت در زمینه ایدز نیاز دارند به‌ صورت یک بسته خدمتی واحد دریافت کنند.
اچ آی وی مخصوص طبقه، قشر و یا گروه خاصی نیست
کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بیماری اچ آی وی یک بیماری عفونی است که اگر عامل آن وارد بدن هر کسی شود آن فرد می‌تواند  به بیماری مبتلا شده و مخصوص طبقه، قشر یا گروه خاصی نیست.
میلاد ناخایی افزود: ویروس درون گلبول‌های سفید خون و ترشحات جنسی وجود داشته و از آنجایی‌که همه افراد دارای گلبول سفید در خون و ترشحاتشان هستند پس هر فردی که با ویروس در تماس باشد می‌تواند مبتلا به عفونت اچ آی وی شود.
وی تصریح کرد: برخلاف سایر بیماری‌ها، عفونت HIV هیچ علامتی نداشته و فرد مبتلا تا سالیان متمادی می‌تواند بدون هیچ علامت و مشکلی به زندگی معمول خود ادامه دهد.
به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی رویکرد نوین HIV با حضور سرپرستان مراکز، مراقبین سلامت، مراقب و مامای ناظر، کارشناسان مراکز مشاوره و مراکز ترک اعتیاد در سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد