hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دهانشویه چه بلایی سر سلامتی ما می‌آورد؟

دهانشویه چه بلایی سر سلامتی ما می‌آورد؟

مراقبت از دهان شما نه تنها برای دندانهای براق بلکه برای سلامت کلی شما مهم است.
مراقبت از دهان شما نه تنها برای دندان‌های براق بلکه برای سلامت کلی شما مهم است. بیماری لثه با آلزایمر و بیماری قلبی مرتبط است. اما ممکن است برخی روش‌ها برای حفظ سلامت دهان و دندان نتیجه معکوسی بر سلامتی شما داشته باشد.
محققان اخیراً دریافته اند که استفاده از دهانشویه در واقع می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد. احتمالا مهمترین و نخستین پرسش شما این است که چرا؟
مانند روده‌ها، دهان ما حاوی ترکیبی از باکتری‌های خوب و بد است و داشتن یک میکروبیوم توازن دهان به ماندگاری بیماری کمک می‌کند. با توجه به مطالعه‌ای که در Frontiers in Microbiology Cellular و Infection منتشر شده است، شما می‌توانید با استفاده از دهانشویه، این تعادل را برطرف کنید.
باکتری‌های خوب در دهان امکان تبدیل نیترات رژیم غذایی که معمولاً در سبزیجات وجود دارد را به اکسید نیتریک دارد. این مولکول به نوبه خود به حفظ سطح فشار خون سالم کمک می‌کند. در حین مسواک زدن اگر متوجه این لکه‌ها روی دندان‌های خود شده اید، می‌تواند نشانه یک اختلال خود ایمنی داشته باشید.
مشکل از کجا شروع می‌شود؟ دهانشویه حاوی یک ترکیب ضد عفونی کننده به نام کلرهگزیدین است. این ماده می‌تواند باکتری‌های موجود در دهان را که باعث تولید اکسید نیتریک می‌شود، از بین ببرد. مطالعه روی ۲۶ نفر نشان داد که استفاده از دهانشویه با کلرهگزیدین دو بار در روز به مدت یک هفته با افزایش "قابل توجه" در فشار خون همراه است.
ناتان برایان، استادیار کمکی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، تگزاس می‌گوید: "ما می‌دانیم که اولین کاری که هر روز بیش از ۲۰۰ میلیون آمریکایی انجام می‌دهند استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده دهان است، که" باکتری‌های خوب "را از بین می‌برند، اما این به معنای عدم استفاده از دهانشویه نیست. بلکه به معنای احتیاط در استفاده از این ماده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد