hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نگرانی ۴۰۰۰ دستفروش پارکینگ پروانه از فروش مکان امرار معاش خود

نگرانی ۴۰۰۰ دستفروش پارکینگ پروانه از فروش مکان امرار معاش خود

دستفروشان «پاساژ پروانه» با رد ادعاهایی که در مورد اقدام «شهرداری تهران» برای مقاوم‌سازی این مکان منتشر شده، از شهرداری درخواست کردند تا در مورد فروش این مکان به مالک پلاسکو شفاف‌سازی کند.

در روزهای گذشته در پی انتشار اخباری درباره‌ی تعطیلی پارکینگ پاساژ پروانه برای مقاوم‌سازی آن، دستفروشان و کسبه این مکان، نسبت به از بین رفتن اسباب امرار معاش خود اظهارنگرانی کردند؛ اما تکذیب این ماجرا نتوانست موجب ایجاد آرامش خاطر برای حدود ۴۰۰۰ هزار نفری شود که از این مکان نان به خانه می‌برند چراکه به فاصله چند ساعت، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پارکینگ پاساژ پروانه به مالک ساختمان پلاسکو فروخته شده است. 

دستفروشان پاساژ پروانه در تماس با ایلنا، ضمن گلایه از رفتار شهرداری تهران، تاکید کردند: در این مکان «جمعه بازار» برگزار می‌شود و صدها زن و مرد سرپرست خانوار از این محل هزینه‌های زندگی خود را تامین می‌کنند.
آنها افزودند: ابتدا شهرداری عنوان کرد که ظرف هفته‌های آینده باید این محل را تخلیه کنیم؛ اما در پی اعترضاتی که صورت گرفت، اعلام کردند که تا عید نوروز 99 می‌توانیم به عنوان مستاجر در این مکان بمانیم. متاسفانه شهرداری تهران کار خود را انجام داد و مکان امرار معاش ۴۰۰۰ هزار دستفروش پاساژ پروانه را به بهانه مقاوم‌سازی فروخت؛ این در حالی است که پیمانکار مکان از فروش آن ناراضی‌ست و مدعی است که به وی خسارت وارد شده است. 
روز (جمعه/۲۵ بهمن) جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری در این محل حاضر شدند و با دستفروشان و کسبه مذاکره کردند اما آنگونه که معترضان به ایلنا می‌گویند، این امر هم مانع از رفع نگرانی‌های آنها نشده است. 
دستفروشان پاساژ پروانه افزودند: اگر می‌خواهند نگرانی ما را مرتفع کنند باید شفاف‌سازی کنند و این محل را برای اشتغال ما بازبگذارند. تعطیلی آن، نه تنها به اعتبار شهرداری تهران ضربه می‌زند؛ بلکه خریدار پارکینگ را هم به بی‌تفاوتی در قبال اوضاع دستفروشان متهم می‌کند. امیداوریم مالک پلاسکو و شهرداری تهران حول رسیدگی به معیشت ما به تفاهم برسند و امنیت شغلی ما را وجه‌المصالحه قرار ندهند. 
آنها تاکید کردند: درخواست ما از وزارت تعاون این است که زمینه تشکیل تعاونی دستفروشان پارکینگ پاساژ پروانه را فراهم کند تا به این اعتبار بتوانیم با قدرت در این مکان به کار خود ادامه دهیم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد