hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان

کرمان| کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کرمان با شعار «کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان» در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شرکت کرده است.

فریدون فعالی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: ما امسال باهمت فعالان گردشگری استان در بخش خصوصی حضور پررنگی داریم. او افزود: ۳۵۰ متر محیط در اختیار ما قرارگرفته که سعی کردیم این فضا را در ظرفیت‌های مختلف تقسیم کنیم. فعالی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۶ هنرمند در قالب ۶ رشته مانند بخش‌های گلیم‌بافی، سنگ‌های قیمتی و بخش‌های دیگر به معرفی این صنایع پرداخته‌اند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه بیشترین آثار ثبت‌شده جهانی در ایران متعلق به کرمان است، افزود: در بخش معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان نیز دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی هستیم. او بیان کرد: با توجه به اینکه به پیشنهاد بخش خصوصی این ضرورت مطرح شد که با قدرت در نمایشگاه حضور پیدا کنیم، آن‌ها این نوید را به ما دادند که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و استان را به‌عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنیم. فعالی در پاسخ به این سؤال ما که هرسال می‌بینیم فاصله کرمان از استان‌های هم‌جوار در جذب گردشگر زیاد است، گفت: همان‌طور که در اوایل حضورم در کرمان گفتم معتقدم که ما باید در قالب طرح جامع عمل کنیم و اولین بحثی که در این راستا داشتیم بحث مارکتینگ و بازاریابی بود. او اضافه کرد: نظر من به‌عنوان یک کارشناس گردشگری این است که کرمان خوب معرفی نشده و به دلیل آن است که مطالبه گری خوبی نداشته‌ایم و شاید استان‌های دیگر این بازار را از ما گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در استان تصریح کرد: باید محیط را توانمند سازیم و این توانمندسازی بر عهده بخش دولتی است که البته در کنار آن بخش خصوصی نیز باید با حضور فعال به‌عنوان سرمایه‌گذار شرکت داشته باشد. فعالی معتقد است که این عزم، هماهنگی و نظم در کرمان به وجود آمده و با آمدن نوروز شاهد حضور گردشگران زیادی هستیم. او در رابطه با میزان شلوغی بیشتر غرفه‌های استان‌های دیگر در نمایشگاه گفت: اینجا سالن کوچکی است که می‌توان گفت به‌طور اختصاصی برای کرمان است و درواقع شور و سروصدا را خودمان باید به وجود بیاوریم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان عنوان کرد: ما با این برنامه آمدیم که نشست‌هایی با بخش‌های خصوصی داشته باشیم و در آخرین روز نیز اعلام می‌کنیم با چند استان تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم. فعالی ادامه داد: برای حضور بخش‌های خصوصی ازجمله جامعه هتلداران، اقامتگاه‌های بوم گردی و… کانتر هایی به آن‌ها داده‌ایم تا برند، بسته‌های سفر و دیگر برنامه‌هایشان را معرفی کنند. به گفته این مدیرکل در این چهار روزی که نمایشگاه برگزار می‌شود با گروه‌هایی که جامعه هدف هستند نشست‌هایی انجام‌شده و به تعهدنامه منجر می‌شوند. او اظهار کرد: در پی چندین جلسه‌ای که قبل از نمایشگاه با آژانس دارها و دفاتر مسافرتی فعال استان کرمان داشته‌ایم تعدادی از آن‌ها برای معرفی برنامه‌های خود در این نمایشگاه حضور دارند تا بسته‌های سفر خود را معرفی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد