hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم ویروس کرونای جدید و راهکارهای پیشگیری از آن

علائم ویروس کرونای جدید و راهکارهای پیشگیری از آن

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه تهران علائم و ویژگی‌های ویروس کرونای جدید و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آن را تشریح کرد.
طلعت مختاری آزاد استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از کشورها، اظهار کرد:‌ ویروس کرونا از حیوان به انسان منتقل می‌شود که ۶ نوع از این ویروس می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در انسان شود و برخی از انواع این ویروس مانند سارس و مرس باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی در افراد خواهد شد.
او ادامه داد: بیشتر  بیماران مبتلا به عارضه کرونای جدید علائم تنفسی  مثل سرماخوردگی دارند که با استراحت و دیگر مراقبت‌های اولیه خوب می‌شوند.
مختاری آزاد تأکید کرد: از میان افرادی که به بیماری کرونای جدید مبتلا می‌شوند، ۱۰ تا ۱۲ درصد از این افراد نیازمند مراقبت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند که به طور کلی مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری مربوط به گروه سنی بالا و بیماران مبتلا به عارضه‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی است.

بیشتر بخوانید: 
چه غذاهایی برای پیشگیری از کرونا ویروس توصیه می‎‎شود؟
ویروس‌های "سارس" و "مرس" را بشناسید
کودکان کرونا می‌گیرند؟
«کرونا» شبیه کدام بیماری است؟
ویروس کرونا ناشناخته است

رعایت نکات بهداشتی راه ساده پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: به طور کلی بیشتر افراد بین سنین ۱۰ تا ۹۰ سال درگیر بیماری کرونای جدید می‌شوند که راه پیشگیری و مراقبت از آن مانند آنفلوانزا بسیار ساده است و با شست‌وشوی مرتب دست با آب و صابون از بروز و شیوع این عارضه جلوگیری می‌شود.
او بیان کرد: به طور کلی ویروس کرونا در آقایان بیشتر ایجاد حساسیت می‌کند، اما به طور کلی رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از روبوسی باعث پیشگیری از ابتلا به کرونای جدید می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد