hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| معرفی بیش از 500 طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی

قزوین| معرفی بیش از 500 طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی

به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و تأمین تسهیلات، از زمان شروع به فعالیت سامانه کارا تاکنون بیش از 500 طرح سرمایه‌گذاری و گردشگری به کارگروه اشتغال استان قزوین معرفی‌شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 5 تصویب‌نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زای ذیلِ برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک‌های عامل منتخب به‌منظور حمایت از کارآفرینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع توسعه ملی، سامانه اشتغال روستایی (کارا) جهت ارائه طرح‌ها و دریافت تسهیلات یارانه دار در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرارگرفته است.

محمدعلی حضرتی افزود: پیرو اطلاع‌رسانی صورت گرفته به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و افراد علاقه‌مند به توسعه و تکمیل پروژه‌های دارای پروانه بهره‌برداری در مناطق روستایی سطح استان، بیش از 500 طرح گردشگری و سرمایه‌گذاری در سامانه کارا ثبت‌نام کردند. این مسئول بیان کرد: پس از بررسی و ارزیابی پروژه‌ها و محرز شدن توجیه اقتصادی و اشتغال‌زایی آن‌ها 140 طرح با تائید کارگروه اشتغال روستایی استان، جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل منتخب معرفی شدند که تاکنون به 52 طرح، تسهیلات ارزان‌قیمت با سود بانکی شش درصد پرداخت‌شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین اذعان کرد: طرح‌های ارائه‌شده جهت احداث یا تکمیل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های اقامتی_ پذیرایی و رستوران‌های بین‌راهی از جمله طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به شمار می‌روند. گفتنی است سامانه کارا به نشانی اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR در دسترس علاقه‌مندان به دریافت تسهیلات موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار به‌ویژه در مناطق کم برخوردار یا دارای میزان بیکاری بالاست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد