hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اعلام میانگین بازسازی واحد‌های مسکونی تخریبی زلزله‌زده شهری و روستایی

اعلام میانگین بازسازی واحد‌های مسکونی تخریبی زلزله‌زده شهری و روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، میانگین بازسازی واحد‌های مسکونی تخریبی زلزله‌زده شهری و روستایی استان را ۹۸.۵ درصد اعلام کرد .

بابک عاطفی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، میانگین بازسازی واحد‌های مسکونی تخریبی زلزله‌زده شهری و روستایی استان را ۹۸.۵ درصد اعلام کرد و گفت : تا پایان سال ۱.۵ درصد باقی‌مانده هم به اتمام خواهد رسید.


او با ارائه آمار و اطلاعاتی از آخرین وضعیت بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله‌زده تخریبی در شهر‌ها و روستا‌های استان، گفت : پس از ارزیابی‌هایی که بعد از زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ استان انجام شد، در مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد به طور کامل تخریبی شناسایی شد که باید با ارائه تسهیلات بازسازی می‌شدند.


او ۱۱ هزار واحد مسکونی از این تعداد را روستایی و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را شهری عنوان کرد و افزود: آنچه که بازسازی کرده‌ایم و تسهیلات ارائه داده‌ایم خیلی بیشتر از این ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد بوده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه آمار نهایی بازسازی‌ها را در مجموع ۴۰ هزار و ۱۴۱ واحد اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۱۲ هزار و ۳۶۱ واحد از این تعداد در شهر‌ها و ۲۷ هزار و ۷۸۰ واحد نیز در روستا‌ها با ارائه تسهیلات، عملیات بازسازی آن‌ها انجام شده است.


او در رابطه با بازسازی‌های روستایی، گفت: از ۲۷ هزار و ۷۸۰ واحد روستایی، ۲۷ هزار و ۱۸۶ واحد به طور کامل تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و تحویل داده شده و ۵۹۴ واحد باقی‌مانده با پیشرفت فیزیکی تقریبا ۸۵ درصدی، در دست اجرا است که قطعا تا پایان سال به اتمام می‌رسد.


عاطفی دلیل تعویق بازسازی این تعداد (۵۹۴) واحد‌های روستایی را در راستای مشکلات خود مردم در رابطه با زمین و مسائل حقوقی توصیف کرد و افزود: در واقع می‌توانیم بگوئیم بازسازی در روستا‌های زلزله‌زده استان کرمانشاه به طور کامل به اتمام رسیده است.


این مسؤول در خصوص آمار بازسازی در شهر‌های زلزله‌زده استان، گفت: در شهر‌ها نیز از ۱۲ هزار و ۳۶۱ واحد، ۸ هزار و ۸۱۴ واحد تکمیل و ۳ هزار و ۵۴۷ واحد در دست اقدام است.


او مجموع آنچه از بازسازی‌ها که در شهر و روستا باقی‌مانده را ۴ هزار و ۱۴۱ واحد عنوان کرد و گفت: ۳۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی ۱۰۰ درصد تکمیل شده‌اند و ۴ هزار و ۱۴۱ واحد هم با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در حال ساخت است.


عاطفی میانگین بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله‌زده تخریبی در شهر‌ها و روستا‌های استان را ۹۸.۵ درصد اعلام و گفت: تا پایان سال ۱.۵ درصد باقی‌مانده هم به اتمام خواهد رسید.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: در مقوله بازسازی بنیاد مسکن سیمان رایگان به میزان ۱۹۹ هزار تن در اختیار زلزله‌زدگان قرار داد و ۷۲ هزار تن آهن‌آلات میان آن‌ها توزیع کرد و همچنین ۱۰ هزار و ۵۲۵ کانکس از طریق اعتبارات دولتی به مردم تحویل داد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد