hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آبفا کرمانشاه نسبت به یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب هشدار داد

آبفا کرمانشاه نسبت به یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب هشدار داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، با اشاره به برودت هوا نسبت به یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب هشدار داد و خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی مشترکان شد.
با توجه به کاهش شدید دمای هوا در روزهای اخیر، به منظور حفاظت از کنتورهای آب از یخ زدگی و شکستگی و همچنین جلوگیری از ورود خسارت، لازم است مشترکان شهرهای استان نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی توصیه کرد که کنتورها و لوله‌های آب را عایق بندی کرده تا از یخ‌زدگی و ترکیدگی احتمالی آنها جلوگیری شود و به همین منظور می‌توان از خاک اره، پوشال، پشم شیشه و سایر مواردی که بتواند کنتورها را عایق‌بندی و محافظت کند، استفاده کرد.
وی اظهار داشت: هنگام یخبندان در صورتیکه کنتور یا لوله آب شما دچار یخ‌زدگی شده از ریختن آب داغ روی کنتور خودداری کرده و سعی کنید برای رفع یخ‌زدگی کنتور و لوله از کیسه‌های آب داغ و حرارت غیرمستقیم استفاده کنید تا به تدریج بتوانید یخ این تاسیسات را از بین ببرید.
او همچنین توصیه کرد: آب لوله ها و مخازن غیرضروری را باید تخلیه کرد تا از بروز حوادثی چون ترکیدگی یا قطع گردش آب در لوله‌های منزل خودداری شود.
مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین برای جلوگیری از یخ‌زدگی آب، به هیچ وجه شیر آبها رو باز نگذارید چرا که ضمن افزایش مصرف و هزینه آب بها عملا کمکی هم به جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات نمی کند.
تخت‌شاهی، افزود: توصیه بعدی این است که لوله های آب گرم را از منبع شوفاژ یا آبگرمکن تا محل مورد استفاده عایق‌بندی کنید تا لازم نباشد برای گرم شدن آب لوله را مدتی باز بگذارید.
او گفت: در صورت عزیمت به سفر، شیر فلکه بعد از کنتور را حتما ببندید کما اینکه ممکن است در زمان یخبندان شبکه داخل منزل شما دچار آسیب و شکستگی شود و تا بازگشت تان از سفر، مقدار بسیار زیادی آب وارد منزل شما شود.
توصیه آخر او این است که اگر لوله منزل شما دچار ترکیدگی شد، شیرفلکه اصلی و شیرهای فرعی را حتما ببندید و سعی کنید در اولین فرصت آن را تعمیر نمایید و در صورت مشاهده هرگونه مواردی چون شکستگی کنتور، با سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است، تماس بگیرید تا همکاران ما در محل حاضر و مشکل را برطرف نمایند.
استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد