hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تاکنون در اصفهان مورد مشکوک به کرونا نداشتیم/کمبود ماسک هم نداریم

تاکنون در اصفهان مورد مشکوک به کرونا نداشتیم/کمبود ماسک هم نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان مورد مشکوک به ویروس کرونا نداشتیم و در داروخانه ها هم با کمبود ماسک مواجه نیستیم.

آرش نجیمی  با اشاره به اینکه تاکنون در استان اصفهان مورد مشکوک به ویروس کرونا مشاهده نشده است، اظهار داشت: اگرچه در قله دوم اپیدمی آنفولانزا قرار داریم اما این آنفولانزا ازنوع B است و شدت این آنفولانزا از نوع H1N1 که در پاییز فراگیر شد به مراتب کمتر است.

وی افزود: در فصل سرما مبتلایان به ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می یابند که با رعایت بهداشت دست و قرار نگرفتن در معرض ویروس می توان از این بیماری های ویروسی پیشگیری کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ویروس کرونا جدید میزان سرایت بیشتری نسبت به ویروس های خانواده آنفولانزا دارد، گفت: ویروس کرونا از نظر تشخیصی و پیشگیری و درمان عوارض ناشناخته است و با توجه به حجم وسیع تبلیغات رسانه ای ترسی در مردم ایجاد شده که تنها لازم است توصیه های سازمان بهداشت جهانی مبنای تصمیم گیری درباره این ویروس قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: شاید در برخی از داروخانه ها به صورت موردی با کمبود ماسک مواجه باشیم اما در مجموع با کمبود ماسک در داروخانه های استان اصفهان مواجه نیستیم؛ ضمن آنکه افراد عادی برای پیشگیری از ویروس کرونا جدید نیاز به استفاده از ماسک هم ندارند و موثرترین روش پیشگیری رعایت بهداشت دست و پوشش قراردادن عطسه و سرفه و عدم تماس با حیوانات است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد