hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران/پایش مداوم ۳۱۸ گود رها شده

وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران/پایش مداوم ۳۱۸ گود رها شده

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران از پایش مداوم گودهای پایتخت خبر داد و گفت: ۱۲۰ گود پرخطر در شهر وجود دارد که به صورت مداوم کنترل خواهد شد.

مهدی صالحی ، درباره وضعیت گودهای پایتخت با بیان این‌که بررسی‌های شهرداری تهران نشان داده است که ۳۱۸ گود در تهران وجود دارد که عملیات اجرایی در آن انجام نمی‌شود، اظهارکرد: از این میان ۱۲۰ گود با خطر بالا شناسایی شده است که به صورت مداوم این گودها پایش و رصد می‌شود.
وی با بیان این‌که گودهای تهران تنوعی از مشکلات دارند و نمی‌توان یک علت خاص را برای رها شدن آنها عنوان کرد، گفت: این گودها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی ایجاد شده‌اند؛ اما ممکن است در میان راه مالک با مشکلات حقوقی یا بحران‌های مالی و یا علت‌های دیگر روبه‌رو شود به همین دلیل عملیات ساخت‌وساز در این گودها انجام نمی‌شود و عمدتا این گودها تنوعی از مشکلات را دارد.
مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران با بیان این‌که ما گود رها شده به این معنا که نظارتی بر آن نمی‌شود، در تهران نداریم، ادامه داد: علاوه بر شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی و ... نیز به صورت مداوم وضعیت گودهایی که عملیات اجرایی در آنها انجام نمی‌شود را پیگیری می‌کنند، اما واقعیت این است که تا زمانی که این گودها به تراز صفر – صفر نرسند خیال ما راحت نمی‌شود و باید آنها را به صورت مداوم پایش کنیم.
صالحی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از این گودهای پرخطر پر نمی‌شوند، اظهارکرد: واقعیت این است که پر کردن یک گود راه‌حل قطعی رفع خطر نیست؛ چرا که شرایط هر گود متفاوت است و باید دستورالعمل‌های رفع خطر بسته به شرایط هر گود باشد و باید بگویم که حتی پر کردن گود با خاک اگر بدون رعایت شرایط کلی گود باشد می‌تواند خطرسازتر شود و البته دقت داشته باشید که رقم‌های زیادی برای پر کردن گودها باید صرف کرد و شاید پر کردن گودها،  از بودجه عمرانی یک سال شهرداری نیز بالاتر برود.
وی با بیان اینکه تمامی گودهای پایتخت را تحت نظر و پایش داریم، اضافه کرد: براساس پایش انجام شده بیشترین گودها در مناطق یک تا پنج، ۱۸ و ۲۲ است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد