hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| جاده‌های گیلان در انتظار مرمت

گیلان| جاده‌های گیلان در انتظار مرمت

تعطیلات که فرامی‌رسد چه یک‌روزه باشد و چه چندروزه، خیل عظیم گردشگران به شمال کشور وارد می‌شوند که یکی از مقاصد آن‌ها استان گیلان است. گیلان بر سر راه استان‌های قزوین، اردبیل، زنجان و مازندران قرار دارد که همین امر تردد در جاده‌هایش را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر استانداردهای جاده‌ای در استان گیلان متناسب با جمعیت استان و مسافران نیست که این عامل در کنار عوامل دیگر به افزایش آمار تصادف در استان افزوده است. از سوی دیگر در بیشتر مواقع ترافیک سنگینی بر جاده‌های این منطقه حاکم است که زندگی را برای ساکنان گیلان دشوار کرده و باعث شده حمل‌ونقل به‌کندی صورت گیرد.


در همین زمینه استاندار گیلان با بیان اینکه آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای زیبنده استان گیلان نیست، گفت: استانداردهای جاده‌ای در استان گیلان متناسب با جمعیت استان و مسافران نیست.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه استان گیلان در ایام سال به‌ویژه فصل بهار و تابستان میزبان حجم کثیری از هم‌وطنان است، اظهار داشت: استانداردهای جاده‌ای در استان گیلان متناسب با جمعیت استان و مسافران نیست. وی مردم گیلان را میزبانان خوبی برای هم‌وطنان دانست و اظهار داشت: ایمنی راه‌ها و وجود زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی بهتر از گردشگران بسیار ضروری است. نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای زیبنده استان گیلان نیست افزود: با همکاری مجموعه پلیس و تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی متولی می‌توانیم با آموزش، فرهنگ‌سازی و تخصیص اعتبارهای لازم گام‌های اساسی در جهت ارتقاء خدمات‌رسانی و ایمنی جاده‌ها برداریم. وی بر ضرورت جدیت بیشتر دستگاه‌های متولی در احداث مراکز خدمات رفاهی کوچک بین‌راهی تأکید و تصریح کرد: آمادگی‌داریم با هماهنگی مجموعه پلیس و راهداری در جهت افزایش پاسگاه‌های پلیس‌راه به‌ویژه در مناطق روستایی به‌منظور افزایش سطح پوشش جاده‌ای و ایمنی بیشتر گام‌های مؤثر برداریم. استاندار گیلان به افزایش تردد خودروها در مناطق ییلاقی استان در ایام تعطیلات اشاره و خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در این مناطق نیازمند حضور بیشتر مجموعه پلیس و افزایش سطح خدمت‌رسانی به آنان به‌منظور کاهش تصادفات است. وی اظهار داشت: با افزایش سامانه‌های نظارتی در نقاط مختلف استان به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز می‌توان در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش‌آفرینی کرد. سالاری گفت: با افزایش زیرساخت‌ها در بخش خدمات‌رسانی به مسافران می‌توان به کاهش تردد خودروهای شخصی پس از افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت کمک شایان توجهی کرد. وی ایجاد شرکت‌های اجاره خودروهای بدون راننده را یکی از راهکارهای کاهش تردد خودروهای شخصی عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد استراحتگاه‌ها و اقامتگاه‌های با کیفیت همراه با تنوع قیمتی یکی دیگر از راهکارهای توسعه گردشگری در کنار حمل‌ونقل عمومی است. نماینده عالی دولت در گیلان همچنین پیشنهاد بررسی دقیق تیم کارشناسی مجموعه پلیس و ارائه راهکارهای اثرگذار کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌ویژه در خصوص موتورسواران را ارائه کرد و گفت: تاکنون مطالعات بسیاری در این حوزه در استان گیلان انجام‌گرفته و آمارها استخراج‌شده و هم‌اکنون نیازمند یک نگاه کارشناسی از مجموعه پلیس هستیم تا با تخصیص اعتبارهای لازم یک اقدام عملیاتی در کوتاه‌مدت انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد