hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > دور جدید هجوم شدید ملخ ها به کشور از اسفند

دور جدید هجوم شدید ملخ ها به کشور از اسفند

یک مقام مسئول با بیان اینکه سرمای جنوب ریزش شدید ملخ ها را به تاخیر انداخته است،گفت: از اوایل اسفندماه این ریزش ها آغاز می شود.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و مبارزه با آفات عمومی (ملخ و جوندگان) سازمان حفظ نباتات کشور  با اشاره به اینکه دوره جدید هجوم ملخ‌های صحرایی حدوداً از اوایل آبانماه آغاز شده است، گفت: این ریزش‌ها از سمت مرز هند و پاکستان و عمان صورت می‌گیرد و همچنان ادامه دارد.
علی بابعلی اضافه کرد: پیش بینی ما این بود که ریزش ملخ‌ها به کشور از بهمن و اسفند آغاز شود اما به دلیل بارش‌های پاییز و پوشش سبز مناطق جنوبی کشور در آبانماه شاهد این امر بودیم ضمن اینکه دوره شدید ریزش‌ها هنوز آغاز نشده است.
وی ادامه داد: دلیل تأخیر در ریزش‌های شدید سرمای هوای شبانه در مناطق جنوبی کشور است، ملخ‌های صحرایی دمای ٢٠ الی ٢٥ درجه سانتی گراد را می‌پسندند در حالی که دمای هوای شبانه در مناطق جنوبی پایین و هوا سرد است بنابراین انتظار داریم ریزش‌های شدید با دو هفته تأخیر و حدوداً از اوایل اسفندماه آغاز شود.
بابعلی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در دوره جدید یک میلیون هکتار مبارزه با ملخ انجام شود، اضافه کرد: تاکنون در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان ٦٥٠٠ هکتار مبارزه انجام شده که ٦٠٠٠ هکتار آن در هرمزگان و ٥٠٠ هکتار در سیستان و بلوچستان بوده است.
وی افزود: براساس پیش بینی‌های فائو و سازمان هواشناسی کشور دما در مناطق جنوبی کشور از اوایل اسفندماه افزایش می‌یابد و از اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه ریزش‌ها به تدریج و با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد