hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تأثیر فیزیوتراپی روی درد گردن

تأثیر فیزیوتراپی روی درد گردن

یک دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی گفت: گردن پُرتحرک‌ترین مفصل در ستون فقرات بوده و همچنین گردند درد یکی از شایع‌ترین دردها در بین مردم است که می‌توان با فیزیوتراپی این درد را برطرف کرد.

دکتر بهروز عطایی، در رابطه با درد گردن و تأثیر فیزیوتراپی روی آن، اظهار کرد: درد گردن یکی از شایع‌ترین دردها در بین مردم است چراکه گردن ممکن است وزن زیادی را تحمل نکند اما پرتحرک‌ترین مفصل ستون فقرات است.
وی با اشاره به این‌که درد این ناحیه ممکن است بر اثر ضعف عضلات و افزایش یا کاهش قوس گردن باشد، عنوان کرد: گاهی اوقات دردهای دست و شانه به ناحیه گردن زده می‌شود و گاهی نیز باید بررسی کنیم که آیا ناحیه پوست سر وجود دارند یا نه چون گاهی اوقات باعث ایجاد درد در ناحیه گردن می‌شوند.
عطایی با بیان این‌که اگر عضلات بالا برنده شانه دچار مشکل شوند ممکن است دچار گردن درد شویم، ادامه داد: این درد بیشتر در کسانی که تایپیست هستند و سرشان به مدت طولانی پایین است به وجود می‌آید.
این دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با اشاره به این‌که پیدا کردن درد گردن به معاینه تخصصی نیاز دارد، تصریح کرد: چند عضله در ناحیه کتف، شانه و سندروم تی‌چهار سینه‌ای منجر به گردن درد می‌شود که در این سندروم مهره چهارم سینه‌ای درگیر می‌شود.
وی اضافه کرد: گاهی اوقات بیمار از ورم مهره نخاعی گردن شکایت می‌کند که ممکن است بر اثر نشستن بد باشد که آن را می‌توان تا حدودی با منوپولیشن درمان کرد.
عطایی با اشاره به این‌که درمان فیزیوتراپی یک سری حرکات نرمشی هستند، اظهار کرد: همه ما در ورزش کردن تنبل هستیم و برخی بیماران نرمش‌های فیزیوتراپی را انجام نمی‌دهند و انتظار دارند از آن نتیجه بگیرند.
این  دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با اشاره به اهمیت نوع و چگونگی بالشت زیر سر، گفت: خیلی مهم است که بالشت زیر سر ما خیلی نرم یا نه خیلی سفت، نباشد.
وی با اشاره به این‌که در فیزیوتراپی جریان‌های الکتروتراپی باعث کاهش درد و التهاب می‌شود، عنوان کرد: لازم است که بیمار بعد از انجام فیزیوتراپی، ورزش‌درمانی انجام دهد.
عطایی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ شانه و گردن باهم، ادامه داد: ممکن است درد یکی بر روی دیگری تأثیر داشته باشد، لیزر پرتوان و میدل‌تراپی یا طب سوزنی، درمان‌های شایعی است که خیلی به بیمار کمک می‌کند.
این  دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با اشاره به تأثیر مثبت اصلاح پوزیشن‌ها در درمان گردن درد، افزود: دردهای اژه‌ای از ناحیه گردن ممکن است بر اثر دیسک، سرخوردگی و آرتروز باشد.
وی تصریح کرد: در درد گردن عصب که از قسمت داخلی ساعد و انگشت کوچک و نصف انگشت حلقه عبور می‌کند، درگیر می‌شود و در این مورد دست دچار درد و گزگز شده و بی حس می‌شود.
عطایی تأکید کرد: درمان این افراد با فیزیوتراپی کار راحتی است مگر اینکه آرتروز آن‌ها خیلی شدید باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد