hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روزانه 1.2 میلیارد تومان برای بیمه شدگان کرمانشاهی هزینه می‌شود

روزانه 1.2 میلیارد تومان برای بیمه شدگان کرمانشاهی هزینه می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از هزینه روزانه ۱.۲ میلیارد تومان برای بیمه شدگان کرمانشاهی در این استان خبر داد.

کیومرث مظفری پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: با توجه به تقارن ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی بدون شک حضور مردم پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه پرداخت و افزود: یکی از افتخارات ما خدمت به محروم‌ترین اقشار مردم جامعه که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در استان کرمانشاه دستاوردی ارزشمند از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
این مسئول بیان داشت: سازمان بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بیماران را طبق تعرفه مصوب و پوشش می‌دهد.
مظفری گفت: در حال حاضر ۱۰۴۰ مرکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مسئولیت خدمت رسانی به بیمه شدگان سازمان در استان را عهده دار هستند و همچنین هدفمند شدن یارانه بیمه سلامت گامی برای تحقق عدالت در سلامت است.
بیمه سلامت در کرمانشاه ماهیانه ۳۸ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می‌کند
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ در هر ثانیه ۶ نفر با دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گفت: تاکنون بالغ بر ۲۸ هزار نفر در سامانه آزمون وسع برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کرده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه بیمه سلامت در کرمانشاه ماهیانه ۳۸ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می‌کند، گفت: بیشترین سرانه هزینه مربوط به بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، کلیوی، ام اس است که هر ماه ۲.۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود و ۲.۵ میلیارد تومان هم سهم مددجویان شهری کمیته امداد است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: امسال طرح‌های جدیدی در جهت هوشمندسازی خدمات آغاز کردیم تا در راستای حذف دفترچه و صرفه جویی در کاغذ که یکی از معضلات کشور است، نهایی کنیم.
راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی در هفت شهرستان
این مسئول گفت: در راستای استقرار دولت الکترونیک ۴ پروژه الکترونیکی در استان در حال اجراست که اولین پروژه آن شامل نسخه نویسی الکترونیک است که در حال حاضر در هفت شهرستان راه اندازی شده و تا پایان آذرماه ۴۱ هزار نسخه الکترونیک تولید شده است که در این خصوص استان کرمانشاه جزو ۴ استان برتر قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های بیمه سلامت استقرار نظام الکترونیکی است، اظهار داشت: همچنین سامانه استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی و در تمام بیمارستان‌ها مستقر شده است و با ارائه شماره ملی هویت سنجی انجام می‌شود.
مظفری بیان داشت: تا کنون ۲۵ هزار پرونده به صورت الکترونیک تولید و به صورتحساب تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: پروژه دیگر استقرار سامانه ارجاع الکترونیکی از سطح یک روستاییان به سطح ۲ و ۳ شهری است که به صورت الکترونیک نوبت دهی برای آنها اخذ خواهد شد و معطلی برای روستاییان دیگر به دنبال ندارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر در پنج شهرستان این طرح نهایی شده و برنامه ما این است که تا ۶ ماه اول سال آینده به طور کامل در کل استان اجرایی شود.
این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال افراد مجهول‌الهویه که فاقد هرگونه بیمه هستند با تأیید سازمان بهزیستی استان در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار دارند و در این رابطه بین دانشگاه بهزیستی و بیمه سلامت هماهنگی‌های لازم وجود دارد.
مظفری با بیان اینکه بیمه سلامت استان کرمانشاه در بیمه پایه درمان مددجویان کمیته امداد امام خمینی رتبه اول کشور را کسب کرده است، ادامه داد: تاکنون ۴۱ هزار دفترچه مراکز این جامعه هدف صادر شده است.
۳۳ دفتر پیشخوان آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت هستند
وی عنوان کرد: در حوزه هزینه‌ای روزانه به طور میانگین یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای بیمه شدگان هزینه می‌شود که در ۹ ماهه امسال حدود ۳۲۵ میلیون تومان برای بیمه شدگان اعم از خدمات سطح یک روستایی و ۲ تا ۳ شهری هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین از تسویه مطالبات خبر داد و افزود: تمام مطالبات بخش نیمه دولتی تا آبان ماه امسال تسویه کامل شده‌اند و پرداخت‌های امسال بروز است و تا آذرماه نیز کلیه مطالبات همکاران نسخه‌نویس الکترونیک نیز تسویه شده است و همچنین مطالبات حوزه دانشگاهی را نیز تا مهر ماه ۷۰ درصد پرداخت کردیم.
این مسئول گفت: در راستای تسهیل و تسریع ارائه خدمات ۳۳ دفتر پیشخوان استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت هستند و مرکز تماس بیمه سلامت به شماره ۱۶۶۶ به صورت شبانه روز فعال است و بیمه‌شدگان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات و ابهامات را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد