hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > توضیح در خصوص ویدئوهای منتشر شده از وضعیت نامناسب باغ وحش ارومیه

توضیح در خصوص ویدئوهای منتشر شده از وضعیت نامناسب باغ وحش ارومیه

معاونت فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به دلیل گسترده بودن پروژه باغ وحش تکمیل بسیاری از بخش ها به دلایل مشکلات مالی نیمه کاره مانده است.

حجت ‌جباری در خصوص وضعیت کنونی باغ وحش گفت: حدود 14سال پیش مجوز احداث به پروژه باغ وحش به مساحت 35 هکتاری داده شد، ولی چون به حد استانداردهای مورد نظر ما نرسیده بود، مجوز بهره‌برداری داده نشد. با توجه به گسترده بودن این پروژه و شروع یکجا، پروژه دچار مشکلات مالی فراوانی شد و بسیاری از بخش های باغ وحش به صورت نیمه تمام و متروکه باقی ماند و در این بخش‌ها هیچ گونه‌ای نگهداری نمی شود.
وی در خصوص ویدئوهای منتشر شده گفت: ویدئو مربوط به بخشی بود که زباله های باغ وحش نگهداری می‌شود که بعدا به مکان مجاز جابجا می شوند.
جباری در رابطه با مشکلات باغ وحش خاطرنشان کرد: باغ وحش وضعیت چندان بدی ندارد که منجر به تعطیلی شود و یا فرد به مراجع قضایی معرفی شود ولی به علت مشکلات مالی کسری هایی دارد.
این باغ وحش حدود 20 کیلومتر از ارومیه فاصله دارد و به علت دوری میزان بازدید کننده ها بسیار کم است. اکثرا در تعطیلات نوروز و تابستان ها میزان بازدیدکننده ها افزایش پیدا می کند.
وی در مورد گونه های نگهداری شده در این باغ وحش گفت: حدود 80 تا 85 گونه مربوط به شیر، گراز، قوچ میش، کله بز، پرنده های شکاری و ‌گونه‌های ‌اهلی مانند شتر، اسب، طاووس، سگ های گرگی و پا کوتاه در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.
جباری در رابطه با وضعیت کنونی حیوانات گفت: اداره محیط زیست نمی تواند این حیوانات را به مکانی دیگر منتقل کند و ‌از طرفی هیچ گونه ای قابل رهاسازی به طبیعت نیستند. مشکل کوچک بودن محل نگهداری پرندگان شکاری نیز در اسرع وقت حل خواهد شد.
وی افزود: نامه‌ای جهت حل مشکلات باغ وحش ‌به استاندار فرستادیم که ان‌شاءلله بعد از ایام دهه فجر جلساتی با سایر نهادهای ‌دولتی خواهیم داشت تا با حمایت آنان بتوانیم مشکلات این باغ وحش رو حل کنیم.
جباری ضمن تشکر از رسانه ها گفت: از رسانه ها خواهشمندیم که مردم را تشویق کنند تا با بازدید از این باغ وحش، ضمن تبدیل شدن به مکان گردشگری و بهبود درآمدزایی بسیاری از مشکلات برطرف شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد