hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| هدف‌گذاری در حوزه فرهنگ ضعیف است

فارس| هدف‌گذاری در حوزه فرهنگ ضعیف است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف‌گذاری در حوزه فرهنگ ضعیف است، گفت: ظرفیت نیروی انسانی غنی و هنرمند داریم اما زیرساخت آن را نداریم.


محمدرضا رضایی با بیان اینکه متولی واحد در حوزه فرهنگ کشور وجود ندارد، گفت: بعضی از دستگاه‌های اجرایی نه‌تنها هم‌افزایی ندارند بلکه یکدیگر را تخریب می‌کنند. نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات در حوزه فرهنگ هدف‌گذاری درستی صورت نگرفته است بیان کرد: اعتبارات در ابتدا اغلب به دیگر حوزه‌ها تخصیص داده می‌شود و در آخر به هنر و فرهنگ می‌رسد که این نشان از ایراد در نظام برنامه‌ریزی است. وی با اشاره به اینکه به مسائل فرهنگی کمتر توجه‌ می‌شود گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون فرهنگی مجلس کمترین داوطلب جهت عضویت را داشته و اگر افراد به کمیسیون‌های دیگر راه نیابند در این کمیسیون عضو می‌شوند. رئیس کمیسیون عمران مجلس هنر را نیاز فطری بشر دانست و افزود: ظرفیت نیروی انسانی غنی و هنرمند داریم اما زیرساخت آن را نداریم و اعتبارات حوزه فرهنگ در کشور ضعیف است. این نماینده خانه ملت با ارائه ۲ راهکار در خصوص برون‌رفت مشکلات فرهنگی گفت: رویکرد نظام برنامه‌ریزی کشور باید به سمت مسائل فرهنگی تغییر کرده و از ظرفیت خیران و مردم در حوزه فرهنگ نیز استفاده شود.

رضایی خواستار تشکیل انجمن خیرین در حوزه فرهنگ شد و بیان کرد: در کشور بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است که نظام معیوب برنامه‌ریزی نتوانسته آن را به سمت زیرساخت‌ها سوق دهد. وی ادامه داد: اگر اقتصاد کشور درست شود در کنار آن مسائل فرهنگی نیز شکل می‌گیرد، مدیران مجرب و توانمند و با قدرت ریسک بالا در شرایط بحرانی خود را نشان می‌دهند‌.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد