hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعریف زنجیره گردشگری با تعامل شهرداری ها و گروه های ذینفع

تعریف زنجیره گردشگری با تعامل شهرداری ها و گروه های ذینفع

با تعامل همه جانبه تشکل ها ، گروه های ذینفع و شهرداری ها ، پایه های گردشگری شهری منطقه تقویت می شود
سمنان_ حسین بابامحمدی؛سید محمد ناظم رضوی در نشست هم اندیشی تبیین و شناخت توانمندي ها و محدوديت های توسعه گردشگری شهرهای مجاور (سرخه ، سمنان ، درجزین ، مهدیشهر و شهمیرزاد) اظهار کرد: باید موضوع گردشگری در منطقه سمنان به عنوان یک زنجیره مورد توجه قرار گیرد، باید همه ظرفیت های بخش های مختلف در شهرهای استان و بویژه شهرهای مجاور فعال شود و این امر می تواند به توسعه گردشگری نیز کمک کند.
ناظم رضوی ادامه داد : تقویت پایه های گردشگری شهری منطقه منوط بر تعامل همه جانبه تمام گروه های ذینفع توریسم می باشد و در این بین نقش شهرداری شهرهای مجاور هم بسیار مهم است . چرا که علاوه بر هم افزایی ایجاد شده، زمینه های لازم جهت اعتلای فعالیت ها و اهداف مشترک گردشگری می بایست بنحوی نظامند تبیین شود.
وی اظهار داشت : شهرهای سرخه ، سمنان ، درجزین ، مهدیشهر و شهمیرزاد دارای نقاط مشترک و ظرفیتهای گردشگری خاصی هستند که با هم افزایی می توانند به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی شوند.
رضوی به ظرفیت ویژه فرودگاه سمنان در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت : با استفاده از پتانسیلهای کویر ، کوه و جاذبه های کوهستان ، می توان بسته های گردشگری ارزان قیمت را تهیه نمود تا گردشگران ورودی بتوانند در مدت اقامت از تمامی جاذبه های گردشگری منطقه بهره لازم را داشته باشند . 
شهردار سمنان ضمن ارائه پیشنهاد اجرای برنامه های مشترک گردشگری در طول سال با استفاده از ظرفیت شهرداری ها، تشکل ها و گروه های ذینفع گردشگری تصریح کرد: شناسایی و حفظ این ظرفیت ها از یک سو و همکاری شوراها در وضع قوانین گردشگری شهری در جهت استفاده بهینه از امکانات شهر ، شاهد ایجاد توسعه پایدار و گردشگری پایدار در سطح منطقه باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد