hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > علت مطرح کردن موضوع «رزرو پارک حاشیه‌ای» چه بود؟

علت مطرح کردن موضوع «رزرو پارک حاشیه‌ای» چه بود؟

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران علت طرح «رزرو پارک حاشیه‌ای» در شهر تهران را بیان کرد.
زهرا نژادبهرام  درباره پیشنهاد طرح رزرو پارک حاشیه‌ای در شهر تهران، اظهار کرد: یکی از مسائل عمده‌ای که در تهران با آن مواجه هستیم این است که شهروندان ممکن است چند محور را برای یافتن جای پارک مناسب جست‌وجو کنند. این امر علاوه بر اینکه وقت شهروندان را تلف می‌کند منجر به آلودگی هوا شده و از سوی دیگر چرخش خودروها باعث ایجاد ترافیک جدید می‌شود.
وی افزود: پیشنهاد بنده این بود که با توجه به مسائلی که به آن اشاره کردم رزرو پارک حاشیه‌ای در بخشی از شهر که شهرداری می‌تواند آن را محصور کند، انجام شود. این طرح می‌تواند در قالب یک اپلیکیشن در اختیار شهروندان قرار گیرد تا آنها مجبور نشوند برای پارک خودرو یک محدوده را چندین بار جست‌وجو کنند.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق این پیشنهاد شهروندان حداکثر می‌توانند سه ساعت یک نقطه را برای پارک رزرو کنند، گفت: براساس مصوبه شورای شهر به شهرداری اجازه دادیم روی این موضوع کار کند ولی مکلف به اجرا نیست چرا که وقتی از کلمه «مکلف» استفاده می‌کنیم شهرداری باید طرح را اجرایی کند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده است.
وی افزود: شهرداری می‌تواند برای اجرای آن از پارکومتر یا دوربین‌های هوشمند استفاده کند؛ این طرح موضوع غریب و نوپدیدی نیست چرا که در برخی شهرهای دنیا اجرایی شده است.
نژادبهرام در پاسخ به این که آیا اجرای آن برای شهرداری هزینه‌بر خواهد بود، گفت: شهرداری به مردم خدمات می‌دهد؛ ما از شهروندان پول می‌گیریم تا برایشان هزینه کنیم و با تحقق چنین طرحی به مردم کمک می‌کنیم تا کمتر برای پیدا کردن جای پارک زمان صرف کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد