hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حمایت 125 میلیاردی خیرین مدرسه ساز در مناطق زلزله زده

حمایت 125 میلیاردی خیرین مدرسه ساز در مناطق زلزله زده

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افتتاح 17 مدرسه با 67 کلاس درس به همراه یک استخر در شهر کرمانشاه به مناسبت دهه فجر خبرداد.
دکتر مجید یزدان‌پناه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مشارکت خیرین در بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: این بازسازی تاکنون حدود 255 میلیارد تومان هزینه در بر داشته که 125 میلیارد تومان از این مبلغ توسط خیرین و 130 میلیارد تومان دیگر توسط دولت هزینه شده است که این حمایت تقریبا به اندازه کمک دولت بود.


دکتر یزدان‌پناه با بیان اینکه در زلزله آبان سال 1396 در مجموع 78 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تخریب شد گفت: اما با فرصت سازی صورت گرفته تفاهم‌نامه ساخت 230 مدرسه در استان منعقد شد و به نوعی زلزله را تبدیل به فرصت کردیم.


وی افزود: از مجموع تفاهم‌نامه‌های منعقد شده برای ساخت 230 مدرسه با 910 کلاس درس، تاکنون 167 مدرسه با 680 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز بر اساس تعهد مجموعه نوسازی مدارس استان در صورت تامین اعتبار تا مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون 11 هزار کلاس درس در استان با اعتبار 5300 میلیارد تومان به سیستم گرمایشی حرات مرکزی مجهز شده‌، گفت: کار اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس در سطح 1524 کلاس درس استان باقی مانده که اکثر این کلاس های درس در مدارس روستایی یک یا چند کلاسه هستند.


 یزدان پناه اعتبار مورد نیاز برای اصلاح سیستم گرمایشی این مدارس را 30 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: قرار است با تخصیص اعتبار این کلاس های درس تا مهر ماه سال آینده به سیستم های حرارت مرکزی یا بخاری برقی مجهز شوند.


وی در ادامه بیان داشت: تاکنون حدود یک میلیاردو 400 میلیون تومان توسط آموزش و پرورش استان کرمانشاه به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان کمک شده است که 260 میلیون تومان از این میزان کمک نقدی است که از طریق فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنها تامین شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: مقرر شده مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی شهر کرمانشاه هم یک مدرسه با 500 میلیون تومان اعتبار در استان سیل زده سیستان و بلوچستان بسازند.


دکتر یزدان‌پناه تصریح کرد: یکی از خیران مدرسه‌ساز نیز که در جریان زلزله در استان کرمانشاه مدرسه ساخته بود، قول ساخت یک مدرسه در استان سیستان و بلوچستان را داده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان توزیع اعتبار یک میلیاردو 600 میلیون تومانی برای خرید تجهیزات هنرستان ها و اجرای طرح حیاط پویا در 744 مدرسه استان را از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد