hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ساماندهی بافت فرسوده با بودجه 16 میلیارد تومانی در قم

ساماندهی بافت فرسوده با بودجه 16 میلیارد تومانی در قم

سال گذشته بودجه 16 میلیارد تومانی به 260 میلیارد تومان ارتقا یافته است که امیدواریم بتوانیم از آن برای افزایش کارآمد بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران_ قم،غلامرضا جانقربان ظهر امروز در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری قم در ایام‌الله دهه فجر که در دفتر شهردار قم برگزار شد، با بیان اینکه این معاونت از سه اداره‌کل تشکیل شده است، اظهار کرد: 10 اداره داخلی در این ادارات فعالیت دارند که خدمات مورد نیاز مردم را با ارتباط‌گیری با مناطق دنبال می‌کنند.
  وی با تاکید بر اینکه 13 هزار هکتار محدوده قانونی ارائه خدمات توسط شهرداری قم به مردم است، تصریح کرد: شهرداری حریم شهر را نیز برای توسعه آینده شهر محافظت می‌کند تا در صورت نیاز از این حریم نیز استفاده شود.
  معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه از هزار و 670 هکتار بافت فرسوده شهری داریم که از این مساحت 315 هکتار بافت تاریخی است، خاطرنشان کرد: سکونت‌های غیررسمی ما همانند کلانشهرهای مشهد و تبریز نیست بلکه بافت‌های ناکارآمد است که به دو هزار هکتار از 13 منطقه می‌رسد.
  وی با بیان اینکه از زمان شکل‌گیری شهر قم چهار طرح تفصیلی ارائه شده است، مطرح کرد: طرح تفصیلی شهر قم به پایان رسیده است و رونمایی از این طرح طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان انجام می‌شود و طی دو سه سال اخیر به دنبال طرح‌های موضوعی و موضعی رفته‌ایم.
  جانقربان با تاکید بر اینکه محرک‌های توسعه در بخش بافت فرسوده به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: احیا و کیفیت‌بخشی به زندگی مردم در بافت فرسوده با ارتقای شاخص‌های مختلف شهری در این مناطق به صورت ویژه دنبال می‌شود.
  وی خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 95 به غیر از اعتبارات معاونت معماری و شهرسازی برای عمران و کیفیت بخشی به زندگی مردم اعتباری نداشته‌ایم اما از سال 95 با تشکیل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) این رویکردها به شیوه مطلوب دنبال شده است.
  جانقربان یادآور شد: سال گذشته بودجه 16 میلیارد تومانی به 260 میلیارد تومان ارتقا یافته است که امیدواریم بتوانیم از آن برای افزایش کارآمد بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.
  وی از بروزرسانی امضای الکترونیکی پروانه‌ها توسط مهندسان یاد کرد و ادامه داد: گزارش‌دهی مهندسان ناظر زمان‌بر بود که اکنون به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود.
  معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امروز بخش قابل توجهی از مردم با استفاده از فضای مجازی در منازل خود درخواست‌های خود را در بخشی از خدمات حوزه معماری و شهرسازی دنبال می‌کنند.
  وی با تاکید بر اینکه تهیه نقشه‌های الکترونیکی درحال دنبال شدن است، عنوان کرد: از ابتدای امسال نقشه‌های ساختمانی به صورت الکترونیکی تهیه می‌شود و ابزارهای فیزیکی حذف شده است.
  جانقربان از وجود برخی نماهای رومی در قم یاد کرد و گفت: کنترل ساخت و ساز نخستین موضوع در حوزه سیما و منظر شهری است که در این راستا نشست‌هایی با مسئولان شهرداری قم در بخش‌های مختلف داشته‌ایم.
  وی با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت برای مساجد رایگان است، تصریح کرد: با وجود اینکه در سطح کشور با رکود ساخت و ساز روبرو هستیم، طرح‌های شهرداری به شیوه مطلوب انجام و مطالبات پیمانکاران پرداخت شده؛ صدور پروانه ساخت نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
  معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه پنج پروژه در حوزه معاونت شهرسازی و معماری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم دهه فجر ماندگاری را برای شهروندان قمی رقم بزنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد